vanaf welke geografische noorder breedte graad blijft het rond 21 juni de hele nacht nog net schemerig ?

Dat het boven de poolcirkel de hele nacht licht blijft dat weet ik zolang zamerhand wel. Maar tot hoever zuidelijk komt de nog net zichtbare middernacht schemering?

Toegevoegd na 43 seconden:
ook op de afsluit dijk werd het op 21 juni op enig moment toch helemaal donker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik was ooit bij Skagen (topje van Jutland (Denemarken) rond 21 juni.
Het land is daar maar een paar kilometer breed.
om een uur of half elf zag ik de zon onder gaan in het westen. ik ben toen naar de oostkust gelopen en zag een paar uurtjes later de zon weer opkomen. tussendoor bleef het inderdaad schemerig. met wat moeite zou je de krant hebben kunnen lezen. niet licht en niet echt donker.

het ligt ter hoogte van Göteborg (Zweden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan dat heel duidelijk zien op Google Earth.
Je zult zien dat het om een langzaam overgaand gebied gaat
Ongeveer de noorderbreedte van Stockholm