Bij de onderstaande songtekst ben ik de feiten even nagegaan. Het klopt grotendeels:

Songtekst:
Just remember that you're standing on a planet that's evolving
** dit klopt (ongeveer): And revolving at nine hundred miles an hour,

** dit klopt: That's orbiting at nineteen miles a second, so it's reckoned,

A sun that is the source of all our power.
** dit klopt niet, dat getal ligt minstens een factor duizend hoger, bepaalde schattingen zeggen 18,9 miljard kilometer per dag: The sun and you and me and all the stars that we can see
Are moving at a million miles a day

** dit klopt NIET (snelheid (zon om middelpunt melkwegstelsel) = 220 km/s = 792000 km/h = 495 duizend mijl per uur): In an outer spiral arm, at forty thousand miles an hour,
Of the galaxy we call the 'Milky Way'.

** dit klopt niet, de schattingen liggen minstens twee keer zo hoog: Our galaxy itself contains a hundred billion stars.

** dit klopt: It's a hundred thousand light years side to side.

** nergens een It bulges in the middle, sixteen thousand light years thick,

** in werkelijkheid maar 2,5 duizend: But out by us, it's just three thousand light years wide.

** dit klopt ongeveer (eigenlijk 25duizend): We're thirty thousand light years from galactic central point.

** dit klopt: We go 'round every two hundred million years,

** dit klopt: And our galaxy is only one of millions of billions
In this amazing and expanding universe.

** dit klopt, de uitdijing van het heelal: The universe itself keeps on expanding and expanding
In all of the directions it can whizz

** dit klopt niet, de uitdijing van het heelal is heel concreet weer te geven met de Hubble-constante.. Deze constante geeft de snelheid tussen twee melkwegstelsels die 1 Mpc (1 megaparsec = 3.26 miljoen lichtjaar) van mekaar verwijderd zijn. Dankzj het rechtstreekse verband tussen verwijderingssnelheid en afstand, weten we dat een melkwegstelsel op 2 Mpc zich met tweemaal deze snelheid van ons zal verwijderen. Aangezien deze snelheid dus volledig variabel is, kan hier nooit één waarde aan gegeven worden. Daarbij is de grootste snelheid veel groter dan 12 miljoen mijlen per minuut (nl. 300.000.000 km/s):
As fast as it can go, at the speed of light, you know,
Twelve million miles a minute, and that's the fastest speed there is.
So remember, when you're feeling very small and insecure,
How amazingly unlikely is your birth,
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth.