Voelt een verlamd persoon iets van gewichtsloosheid?

Naar aanleiding van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=JXQeQD0CJzY

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Hangt ervan af vanaf waar die persoon verlamd is. Ik ga er vanuit dat de persoon in kwestie iig bij bewustzijn is en in het ergse geval verlamd vanaf zijn nek en lager.
Hij/zij zal er dan nauwelijks iets van merken. Maar er zal zeker een andere gevoel zijn. Je hoofd zal bv veel makkelijker bewegen, je hersenen en lichaamsvloeistoffen in je hoofd zullen ook gewichtsloos worden en dit zal toch een iets ander gevoel geven dan wanneer de zwaartekracht er invloedop heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, een verlamd persoon voelt helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat ie niet verlamt is in z'n evenwichts orgaan. Dan voel je het dus duidelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verlamd zijn is een onprettige gebeurtenis, maar voelt niet als iets anders dan verlamd zijn...
Ik moest een tijd terug geopereerd worden aan de knie, ruggeprik was de narcose. Alles leek goed te gaan totdat de chirurg de incisie deed en er een reflex plaats vond, die reflex was pijn en dat ging dus mis. Meteen moest er een algehele verdoving aan te pas komen en verder ging alles goed...
Maar toen de operatie voorbij was en ik ook weer bij kennis was op de operatietafel vroeg een verpleegster mij of ik dat zelf kon, overstappen van de operatietafel naar het bed. Ik zei dat ik dat wel kon, maar toen was mijn onderlijf totaal verlamd. Ik kan je zeggen dat ik dat niet prettig voelde... Ik stuurde namelijk de opdracht uit naar de spieren maar er gebeurde niets... Heel traumatisch was dat hoor en nog steeds nu ik er weer over vertel...

Dr. Hawking heeft A.L.S. en een vriend is er onlangs aan overleden, niet leuk...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is nou je antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik daarboven als eerste regel zei... Verlamming is iets wat je niet voelt, niet iets wat je wel voelt...
Gewichtsloosheid is iets wat je primair ervaart met je evenwichtsorganen bij je oren, waarbij de waarnemingen aangevuld worden met de overige ledematen (bv voeten die geen grond meer voelen).
Als die aanvullend info er niet meer is omdat je verlamd ben, heb je dus nog steeds die ervaring vanuit je evnwichtsorgaan.
Wel zal het een 'andere' sensatie geven door het gebrek aan aanvullende ervaringen, maar dat kan je alleen weten als je al een keer gewichtsloos bent geweest vóór de verlamming. Dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen die verlamd zijn zijn dat i.h.a. niet totaal. Zelfs al voel je alleen nog maar wat in je hoofd en nek dan zul je voelen dat de druk van je hoofd op een kussen minder wordt of de spierspanning in je nek afneemt en ook je evenwichtsorgaan zal een verandering registreren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze zullen in de verlamde lichaamsdelen niks concreets voelen. Maar gewichtloosheid heeft wel uitwerking op je evenwichtsorgaan. Er zal een raar gevoel optreden wat ze lastig kunnen plaatsen omdat ze verder in hun lichaam niks meer voelen.