Zou God een Alien kunnen zijn?

Ik ben bezig met het onderzoeken van de "Bijbel" en ik vroeg het me af.

Toegevoegd na 8 minuten:
Graag je antwoord met argumenten en niet alleen ja of nee, dat kan ik zelf ook verzinnen :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ja, natuurlijk zou God zoals hij in de bijbel wordt beschreven, met name in het oude testament, een alïen kunnen zijn.
God zat bijvoorbeeld boven op een berg en eiste van alles van de inwoners rond de berg. Voornamelijk eten. Lijkt me toch meer een alïen met honger.
Verder zorgde God ervoor dat Sodom en Gomorra vernietigd werd met vuur uit de hemel. Lijkt me meer een actie voor een alïen met een groot ruimteschip. Zo zijn er nog tientallen verhalen in het oude testament die een stuk beter verklaarbaar worden als je ipv God alïen schrijft. Succes met je studie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Nee dat denk ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de één is God een man, voor de ander een vrouw. Ligt er net aan wat je gelooft, als je gelooft dat God een Alien is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zekers te weten. Voor mij is hij zowieso alien ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'God' zou van alles kunnen zijn.
Je bent trouwens niet de eerste die zich dit afvraagt, of dit onderzoekt.
Erich von Daniken heeft hier al een aantal boeken over geschreven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou best eens kunnen Meratin....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord daarop staat in de allereerste zin van de bijbel; "In het begin schiep God de hemel en de aarde."
Dus, ja. Als er in het begin nog geen aarde was, moet dat wat eraan begon wel buitenaards zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen gekke gedachte krizzz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens dat het helemaal geen gekke gedachte is
De bijbel stelt duidelijk op veel plaatsen dat God buiten de tijd staat. Hij is eeuwig, zonder begin of eind — Hij is oneindig! Hij is ook alwetend en oneindig intelligent.

1.

Kosmologisch, waardoor er bewezen wordt dat er een eerste aanleiding moet zijn geweest, want elk effect moet ergens mee beginnen.
2.

Het ID argument, de theorie van het intelligente ontwerp. We zien overal om ons heen het werk van een intelligente oorzaak in de natuur.
3.

Het morele argument, ook wel genoemd het antropologische argument, gebaseerd op het morele bewustzijn en de geschiedenis van de mensheid, die een morele orde heeft, het weten wat goed en kwaad is, wat alleen maar verklaard kan worden uit de aanname dat God bestaat. Geweten en de menselijke geschiedenis leren ons dat er "waarlijk een God is die ons ter verantwoording roept."

bron: Matthew G. Easton

Toegevoegd na 2 minuten:
persoonlijk twijfel ik aan het bestaan van God
of hij een alien was is best een aardige gedachte.
wat krizz antwoordt, daar kan ik me ook aardig in vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je van god geen beeld mag voorstellen; het mag wel, maar het is een vooroordeel, je weet de feit niet. maar de gevoelens die je voor iets of iemand wel;
god betekend voor mij liefde,geloof en hoop
vooral hoop, daar heb ik mooie herinneringen aan ;)

succes er mee met het onderzoek :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik zeg maar zo....
de ene mens denkt dat gos een persoon is maar wie kan nou nog zeker weten dat god een persoon is... wie weet is god wel iets wat het onmogelijke mogelijk kan maken
zo daar kunnen we ook weer over nadenken =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De betekenis van Alien is een vreemdeling of een buitenaards wezen.

In die zin kun je God als een Alien zien. Hij is zeker buitenaards, want hij is niet op aarde verschenen en niemand weet hoe hij er daadwerkelijk uitziet. Dus is hij ook een vreemdeling, want we kennen hem niet echt. We kennen hem alleen door het woord dat in de bijbel wordt verkondigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God kan niks zijn, God blijft een GOD.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God is ten alle tijden een alien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter van 10 heeft gisteren een geloof ontwikkeld waarin wij allemaal aliens zijn (nieuwe keukentafelhobby in het atheistische huize stippel: geloven verzinnen). Dus wat mij betreft, kan het.

Als je wil geloven dat er een hogere, intelligente macht is die niet fysiek op aarde aanwezig is, kan dat heel goed een alien zijn. Ik vraag me alleen af of dat in het Christendom ook opgaat, omdat volgens mij de Christenen niet geloven dat God ergens fysiek aanwezig is. Dat beeld van een grijze baardmans is inmiddels ook in het Christendom achterhaald.

Als een alien wat jou betreft niet fysiek ergens aanwezig hoeft te zijn maar ook (noem eens wat) een hyperintelligente kleur blauw kan zijn, dan kan God een alien zijn.

Veel SF-schrijvers hebben het thema 'de buitenaardse beschaving als schepper van het leven op aarde' wel op een of andere manier in hun werk zitten trouwens. Alles van een groen monster dat in een petrischaaltje staat te gluren tot de hobby van een verveeld ras van 'ouden'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat geloof ik ook wel.
Heb je het boek van erich von danicken gelezen met de titel
"waren de goden kosmonauten"deze komt toch dicht in de richting van jouw vraag.

Hierin gaat hij er vanuit dat de mens is mede geevolueerd met dank aan buitenaardse wezens. Mede daardoor staan er overal kunstwerken die hier betrekking op hebben gemaakt voor en door hen.
Echt een aanrader, elke bieb heeft hem zeker.
Zelf al leuk door alle fotoos in het boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee God is een onzichtbare Geest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, als er al een god is, is dat een concept wat door mensen niet in woorden is te omschrijven en slechts in metaforische zin verklaart kan worden. Het is eerder een gezichtloos, feature-loos, sexe-loze onzichtbare meta-realiteit die meer is dan en buiten staan van de realiteit waarin wij denken te bestaan en alles wat wij als werkelijk ervaren omvat. Alien is wat mij betreft niet een toerijkende term daarvoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een god is een door mensen gecreëerd wezen waaraan bovennatuurlijk krachten of eigenschappen worden toegewezen zoals onsterfelijkheid, alwetendheid, telekinese en onzichtbaarheid. Deze creaties dienen voor diverse doelen, zoals een onzichtbare bescherming tegen vijanden of een verklaring voor de oorsprong van zaken als goed en kwaad, vuur en wind.
Een alien is een buitenaards wezen, dus niet door de mens gecreëerd.