Waarom zien mensen aliens als grijze, kale schepsels met grote zwarte ogen?

6 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helemaal niet, groen zijn ze met oren op steeltjes.
bamibal
6 jaar geleden
Lees dit eens. https://en.wikipedia.org/wiki/Grey_alien

Antwoorden (2)

Omdat het fantasiewezens zijn, en zij meestal - als ze getekend of geprogrammeerd zijn - er als zodanig uitzien. De eerste bedenker ervan heeft ze kennelijk zo bedacht, en toen dat beviel is het zo gebleven.
6 jaar geleden
Thecis
6 jaar geleden
Er zijn zat mensen die dit soort wezens daadwerkelijk zijn tegen gekomen. Alhoewel het merendeel toe te wijden is aan andere oorzaken, zijn er ook een aantal verhalen waarvan niet aangetoond kan worden dat ze verzonnen zijn. Dus om meteen te concluderen dat het fantasiewezens zijn, is een te kort door de bocht benadering. Ik snap waarom je het zegt, maar helaas is er gerede twijfel. Het zou dus best kunnen zijn dat er buitenaardsen aanwezig zijn die er zo (of vergelijkbaar) uit zien.
Dat komt omdat mensen aliens zien als iets totaal verschillends zien als mensen. Dit uiterlijk van de alien komt totaal niet overeen met dat van een mens. Daarom worden aliens soms ook groen afgebeeld, of met slijmerige inktvisarmen. Of als grijze, kale schepsels met grote zwarte ogen.