De mensheid lanceert constant satellieten in de ruimte. Als deze op zijn blijven ze rond de aarde draaien. Dit is gevaarlijk voor nieuwe/werkende satellieten en ruimtestations. Tegenwoordig maakt men satellieten die men in de dampkring laat verbranden. Dus deze stuurt zichzelf richting de aarde, en door de snelheid gaat deze dan bijna volledig kapot. Men is ook bezig om oud schroot uit de ruimte te vangen en op aarde te laten storten.
---
Met dank aan tinus1969

Aanvulling: een groot deel van het ruimteafval bestaat niet uit de satellieten zelf, maar uit restanten van de raketten waarmee die satellieten gelanceerd zijn.
Toegevoegd op 29 maart 2018 11:04: tekst
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Aanvulling: een groot deel van het ruimteafval bestaat niet uit de satellieten zelf, maar uit restanten van de raketten waarmee die satellieten gelanceerd zijn.
Ruimteafval bestaat niet, Het is Ruimteschroot achter gebleven satellite's die niet meer werken, raket motoren, zo alles wat er in die satellite's gepropt zat, toen die werd afgeschoten. Vroeger keek men niet zo nauw.
Hoe krijgen we het daar weer weg,?
Het afgedankte,7500 ton cijfers uit +- 1999 varieert van 1-10 cm 1 - 0,1 mm
Als het daar boven mis gaat zal het ook goed mis gaan en een hele kernreactie aan botsingen veroorzaken. Een deel zal door de dampkring verbranden, zeker zullen de gevolgen hier op aarde merkbaar zijn en zal er hier ook e.e.a inslaan.
Andere kant zal er een hoop de ruimte in geslingerd worden.
Wat zijn we toch druk met Mars en zoeken naar een planeet waar men kan leven.
Op planeet Mars hebben we inmiddels ook al zooi achter gelaten. Wat daar is gelend komt daar echt nooit meer weg.
Denk dat het beter is alle kennis te gebruiken hoe we de Zooi en tombe in Chernobyl
gesloten kunnen houden. Inmiddels na 40 jaar heeft de betonrot ook toegeslagen. En is er al alarm geweest dat de boel daar op instorten staat.?? Nog meer beton er op, omheen zodat het door de druk de aarde ingeperst wordt?
Schande wat er nu zo ANNO 2021 in de wereld, deze aardbol gaande is.
Its done klaar over en uit, en dit is nog niets vergeleken met wat er nog verder gaat gebeuren. chemische oorlog zitten we al.
Oja en binnen nu Okt 2021 binnen nu en 2 jaar zijn allen pinautomaten weg.
Ben je niet gevaccineerd (covid, corona, 1 20 en alle andere trawanten dan kom je nergens meer in. winkel, enz....
En dit alles hebben we in zo een 70 jaar tijd bereikt, Maak je een voorstelling dat daar 70 geleden nog helemaal geen ruimteschroot was.
Toegevoegd op 19 oktober 2021 22:30: tekst