Houdt het heelal echt nooit op?

Ik weet dat er nog veel meer zonne-stelsels zijn en dat ons "melkweggetje" slechts een miniscuul onderdeel is van het universum...maar..hoe moet ik me dat dan voorstellen? Als je constant in de ruimte zou kunnen reizen, alsmaar door...eeuwen voor mijn part (hoewel het begrip "tijd" hier erg relatief is) komt er dan echt nooit een eind aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaaf om over na te denken he?! En als het ophoudt: wat is er dan achter de grens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, dat is wat ik me altijd afvraag..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En of we dat antwoord ooit gaan krijgen... Ikzou er niet op wachten :) Maar filosoferen kan geen kwaad, maar daar houdt het ook mee op vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het archief van GV kun je hier diverse vragen en antwoorden over vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Ineke, de meest gestelde vraag ooit.

Het beste antwoord

Het einde ligt bij het menselijk vermogen tot waarnemen.Al die wetenschappers die ons proberen wijs te maken dat er dit of dat met het heelal gebeurt baseren zich op berekeningen die gemaakt zijn met hulpmiddelen die voor onze zintuigen gemaakt zijn.Dus over het begin of einde kunnen we als mensen alleen maar speculeren.

Ik zie het al een cirkelvormige bol met vriekante eigenschappen,maar dan zonder randen...

En sommige wetenschappers lachen mensen die in een god geloven uit omdat ze geen bewijs hebben.Maar het bewijs wat wetenschappers aandragen voor bijvoorbeeld dit soort vraagstukken zijn vaak vaneigenschappen voorzien specifiek voor het vraagstuk wat ze behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is een vraag waarvan het antwoord nog niet bekend is. Niemand is ooit zover gekomen.. Zin om een pogin te wagen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heelal zijn netr als vragen op gv. Vaak hoop je dat er een einde aan komt, maar helaas er zijn steeds weer dezelfde vragen die hier worden geplemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theoretisch niet, daar de vlakte onbeperkt groot is en de horizon steeds verschuift.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heelal is als een bol waarin wij leven,daar er geen begin is maar ook geen eind houd het nooit op,want na het eindpunt begint weer het begin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel heel vreemd, maar je zal het toch moeten geloven. Want als het op zou houden, dan zou daar weer iets anders achter moeten zijn. Dus... je kunt blijkbaar eeuwig reizen.