Hoe doet een astronaut het met zijn paspoort als hij de ruimte in gaat? Hij verlaat namelijk het land, hoe gaat hij door de douane?

Stel dat een Nederlandse astronaut de ruimte in gaat, en dan ergens in de Atlantische Oceaan beland en door Amerika opgepikt wordt. Hoe wordt dit dan gedaan bij de douane?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

hij zal zijn paspoort wel mee nemen
13 jaar geleden
Boven in de ruimte zit een douane kantoor, als hij daar langs komt, moet ie even stoppen en zijn papieren laten zien. Als ie nog wat aan te geven heeft, moet dat ook geregeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij gaat recht omhoog en verlaat het luchtruim van het land van vertrek dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Als je goed naar de lanceringen kijkt, dan zie je dat ie verre van recht omhoog gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mja, het nadeel van een raket, je weet nooit precies wat er gaat gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als hij weer op verre pslntrn lsdt, dat doet hij dat zo, dat hij precies in debundel lucht van de aarde landt. Als hij dan de deur van zijn raket opent, dan kan hij zeggen 'Ik ben weer lekker thuis'
Natuurlijk kan hij ook bij het EU douane kantoor rechtstreeks zijn paspoort laten afstempelen. Op de zon is er een
dat is allemaal al van te voren geregeld , plus wat moet hij met een paspoort in de ruimte. Ik ga ervanuit dat er niet ergens een douanemannetje boven zit te wachten waar hij toevallig langs komt en dat deze een paspoort van de aarde gaat vragen:))))
Leuke vraag, grappig...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik!! zijn paspoort wordt op zijn billen getatoeeerd...

Hihi ,zo heb je hem altijd bij je.... :-)