Wat is de toegevoegde waarde om resitstentie van bacterien en dergelijk onderzoek in de ruimte te onderzoeken?

Reageren bacterien in de ruimte heel anders dan? Ik neem aan dat dat onderzoek bínnen het ISS gebeurt en dat dus alleen het zwaartekrachtseffect op de bacterien anders zal zijn. Of is dat onderzoek primair gericht op toekomstig verblijf in de ruimte?

En wat is het nut van een verminderd zwaartekrachtseffect op een onderzoek naar een micro-inkapselingtechniek voor kankergeneesmiddelen die gezonde cellen spaart?
Zou dat onderzoek op aarde niet hebben kunnen plaatsvinden?

Of zijn alle onderzoeken primair gericht op toekomstige ruimtemissies? Maar wat is ISS (NASA?) dan van plan in de toekomst?

Zie http://www.goeievraag.nl/wetenschap/vraag/551063/onderzocht-iss

8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit soort onderzoek is primair wetenschappelijk om te kijken hoe bacteriën zich onder die condities zich gedragen. Over de toepassing of het nut kan tot dan alleen maar gespeculeerd worden. Ik denk zelfs dat er geen theorieën zijn die hier voorspellingen over doen.