Zou je theoretisch gezien op Jupiter of Saturnus kunnen staan?

theoretisch gezien dan, dus tel zwaartekracht niet mee.
Ik stel deze vraag, omdat dit gasreuzen zijn ik vraag me af of je dan niet door de planeet heen zou gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Heb even gekeken voor Jupiter.
De dichtheid is iets meer dan water, maar de aantrekkingskracht aan het oppervlak ruim twee maal dat van de Aarde; dat wordt verzuipen vrees ik.
Ook bij Saturnus ga je kopje onder.
Zie hun gegevens op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De druk bij de gasplaneten is dermate groot dar het gas dermate is gecomprimeerd dat je inderdaad er theoretisch op zou kunnen staan, Waren niet daarvoor al lang verplettert bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou zonder zwaartekracht niet eens aan de planeet blijven plakken. Gas is doordringbaar. Meer valt er niet van te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je zakt weg in de planeet, tot hoe ver weet ik niet, maar een paar kilometer of meer... Nee je gaat er nooit doorheen, zelfs niet door een grote gaswolk, want een gaswolk heeft een centrum van gravitatie en daar kom jij te zitten als jij veel groter soortelijk gewicht hebt uiteindelijk... Maar je valt er nooit doorheen... Vallen kan al niet...