Naar waar wordt je gezogen als je in ruimtepak uit een ruimteschip stapt en hoelang zou je blijven zweven in de ruimte voor je dood gaat?

Hey

Ik zou dus graag willen weten wat er gebeurd als je in de ruimte uit het ruimteschip stapt (met ruimtepak) en stel dat je zuurstof hebt voor jaren te overleven, naar waar zou je worden gezogen en hoe lang zou je kunnen overleven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je blijft gewoon altijd zweven, denk ik. En je verhongert; dus ik denk dat je binnen twee weken dood bent.

Antwoorden (2)

Je wordt nergens naartoe gezogen. Waar je naartoe gaat, hangt af van de manier waarop je uit het ruimteschip gestapt bent. Als je jezelf daarbij flink hebt afgezet, zul je snel weg'vliegen', in een rechte lijn en in de richting waarin je je hebt afgezet. Als je heel voorzichtig bent uitgestapt, zul je je langzamer door de ruimte bewegen.
Je baan (richting en/of snelheid) kan alleen veranderen als je hem zelf bijstuurt, bijvoorbeeld met stuurraketjes, als je in botsing komt met iets (of iemand) anders in de ruimte of als je in een zwaartekrachtveld komt (zodat je bijvoorbeeld op een ster, een planeet of in een zwart gat terecht komt).

Als je voldoende zuurstof hebt, zul je na een aantal dagen sterven van watergebrek. Als je genoeg water hebt, zul je na enkele weken sterven van voedselgebrek. En anders zul je vrij snel het loodje leggen vanwege de kosmische straling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt aan de plek van het ruimteschip. Als dat bijvoorbeeld het ISS is, of een space shuttle, dan is de kans groot dat je na een tijdje door de zwaartekracht van de aarde weer de dampkring wordt ingetrokken en verbrandt.