Hoeveel zonnen zijn er in het helal?

Is er maar 1 zon of is er op grote afstand ergens nog een.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik bedoel natuurlijk een zon als die van ons met planeten er omheen. Bestaat dat ergens anders ook nog een keer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.8K

Het beste antwoord

Alle sterren zijn zonnen. Onze zon is ook een ster. Ons sterrenstelsel, de melkweg, heeft naar benadering 200 miljard sterren. En dan zijn er waarschijnlijk nog tientallen miljarden andere sterrenstelsels, met nog heel veel meer sterren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle zonnen zijn sterren, ja, maar niet andersom. Want sterren en de maan geven geen licht af!

Andere antwoorden (6)

alle sterren zijn in feite toch zonnen? dus ontelbaar lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Miljarden maal miljarden,als ik het goed begrepen heb!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep...
elke ster is een zon, dus ontelbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar één ster die wij de Zon noemen. (Je kunt 'm overdag zien.) Alle andere sterren die we ('s nachts) zien hebben we een eigen naam gegeven. Of eigenlijk vaker een codering want er zijn ontiegelijk veel sterretjes out there.

Toegevoegd na 1 minuut:
Note: "een zon" bestaat eigenlijk niet, maar "een ster" wel en "de Zon" ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoeveel zonnen zijn er in het heelal?"

ik denk ongeveer:
het 'Getal van Graham' X 'Googolplex'

maar ik weet het niet zeker hoor...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Getal_van_Graham

http://nl.wikipedia.org/wiki/Googolplex

"Ik bedoel natuurlijk een zon als die van ons
met planeten er omheen.
Bestaat dat ergens anders ook nog een keer?"

Ja, ga er maar van uit
dat er meer 'klasse G2 sterren' bestaan,
met planeetjes daar omheen, ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zon (zo noemen wij dat bij onze ster) is een van de miljarden x milarden x miljarden sterren die zich in ons universum bevinden. Om je een indruk te geven er zijn meer sterren dan dat er zandkorrels zijn op Aarde.