de nieuwe planeet kepler-67c, zouden we daar over een aantal jaar kunnen wonen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Nee. De enige planeet die bewoonbaar is heet aarde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is relatief kort door de bocht, aangezien er nog te weinig bekend is over deze nieuwe planeten (en of dit ooit bekend zal worden is de vraag). Je moet er eerder rekening mee houden dat deze planten in sterrenstelsels liggen die meer dan 1500 lichtjaren zijn verwijderd van onze planeet. Tenzij er een mogelijkheid is om mensen 'levend' en ruimtevaartuigen 'werken' te houden gedurende zo'n extreem lange reis, zou het alleen al om die reden niet mogelijk zijn er te gaan leven. http://io9.com/nasa-has-discovered-the-most-earth-like-planets-yet-476294097
Amadea
10 jaar geleden
Dat het mogelijk is om er in leven te blijven met de nodige apparatuur impliceert niet dat je er kunt wonen. Vergelijk het met de afdeling intensive care van een ziekenhuis....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee !!!! Zeker niet in ons leven ! Mogelijk eerst mars in heel speculatieve optimistische voorspellingen zou er door er op een voor mij niet te begrijpen manier planten moeten gaan groeien die ook zuurstof en een soort atmosfeer en zeg iets wat op een dampkring lijkt moeten ontstaan . Er wordt daar wel een soort vestiging gepland je kan je dacht ik nog opgeven , alleen enkele reis , dus misschien iets voor je schoonfamilie :). Nee , nee voorlopig niet !!! Maar zeg nooit nooit !!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea, Er wordt toch niet gevraagd of je er kan wonen zonder natuurlijke hulpmiddelen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stel, over 150 jaar bevinden zich mensen op Mars, voor hun hele leven er worden mensen geboren die daar doodgaan. We sturen spul van hier naar Mars om die mensen te helpen in leven te blijven. Iemand die zich daar bevindt zou tegen jou moeten zeggen: Ik .... op Mars.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea, je hebt gelijk maar een kleine nuance is op zijn plaats. Het is niet "Nee. De enige planeet die bewoonbaar is heet aarde." maar "Nee. De enige planeet die we kennen die bewoonbaar is heet aarde."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Mullog zou jij me dan uit kunnen leggen wat het verschil is tussen je hele leven lang ergens leven en wonen?

Antwoorden (4)

De planeet kepler-67c staat meer dan duizend lichtjaar van ons af. Door de lichtsnelheidslimiet kunnen we hier dus onmogelijk binnen duizend jaar komen.
In theorie is het wel mogelijk met behulp van ruimte-kromming sneller te gaan. Maar het zal nog een hele tijd duren tot we die technologie hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er een manier komt om er te geraken, dan hebben we daar nog niet veel aan. Kepler 67c is veel zwaarder dan de Aarde en de aantrekkingskracht is er dan ook veel groter dan op Aarde. U zou uw bed niet uit kunnen komen, sterker nog, u zou zo verpletterd worden dat u het niet overleeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Simpel rekenvoorbeeld:
1000 lichtjaar, dus 1000 jaar reizen als je een voertuig zou hebben welke met de snelheid van het licht zou kunnen reizen. 1000 jaar leven doen we echter niet, dus moeten we nog sneller. ivm training zal een reiziger minstens 35 jaar oud zijn en laten we ook aannemen dat we bij 65 niet meer goed genoeg functioneren om dagelijks te werken. Nog een aanname is dat we 5 jaar willen onderzoeken, dus rond ons 60e jaar aan willen komen. We hebben nu een periode van 25 jaar om te reizen.

1000 lichtjaar in 25 jaar afleggen betekent dat we met een snelheid van 40 keer het licht moeten reizen. Aangezien we nu tot nu toe slechts 0.02% van de lichtsnelheid hebben kunnen bereiken kan je je voorstellen dat voordat we 2000 keer sneller kunnen vliegen dan nu we nog wel een aantal jaar bezig zijn met ontwikkelen!

Om je vraag dan te beantwoorden, of we daar binnen een paar jaar kunnen zijn, nee dat is onmogelijk (buiten de praktische problemen op de planeet zelf die robbieroad eerder noemde).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We zouden sneller dan het licht moeten kunnen reizen ( dus sneller dan 3000.000 km per seconde ) willen we de heenreis kunnnen voltooien in één menselijk leven. Maar volgens de speciale relativiteitstheorie van Albert Einstein zou dit absoluut niet mogelijk zijn. In de deeltjesversneller in CERN Genève was even opwinding omdat er neutrino's een fractie sneller dan lichtsnelheid zich zouden voortbewegen. Maar uiteindelijk berustte dit alles toch op een rekenfout. Maar er is nog hoop. Zolang het tegendeel niet bewezen is. Het zou wel de alle bestaande natuurkundige wetten volledig op zijn kop zetten. Ga er maar vanuit dat in ons leven bemande ruimtevaart naar de sterren een utopie blijft.