Daar is niet echt een beperking maar er is natuurlijk wel een grens aan wat praktisch haalbaar is. Een van de grootste raketten die ooit is gebouwd is de Saturnus V waarmee men rond de jaren '70 naar de maan vloog. Deze raket was 100 meter hoog. De grootte werd bepaald door de capaciteit die nodig was, én door de manier waarop men naar de maan vloog (eerst in een baan om de aarde en daarna op het juiste moment een vuurstoot naar de maan). Een van de grote raketwetenschappers, Wernher von Braun, stelde aanvankelijk een andere procedure voor: een lancering vanaf de Aarde rechtstreeks naar de maan. Maar die zou meer van een raket vergen en dan zou die raket ongeveer 170 meter groot moeten zijn, en evenredig veel duurder. Daar heeft men dus niet voor gekozen.
Natuurlijk speelt ook mee wat je ermee wilt doen, maar raketten groter dan de Saturnus V zijn niet nodig, dus dit geeft een praktische bovengrens van 100 meter.