Kan een atoombom wel exploderen op de planeet Jupiter?

Er is zo'n grote druk op Jupiter dat ik me afvraag of een atoombom wel kan exploderen en/of wat er dan precies zou gebeuren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
rebecca
14 jaar geleden
ik denk dat het een groter probleem is om die bom daar te krijgen

Het beste antwoord

Ja dat kan.

De explosie van de atoombom zou gewoon minder verre effecten hebben. Echter, bij de atomsplitsing komt energie vrij en die wordt afgegeven aand e omgeving. Omdat 'het oppervlak' van jupiter gasvormig is (Het oppervlak wordt meestal daar gelegd waar de luchtdruk 1 bar is) is de situatie eigenlijk gelijk als op aarde.

Behalve dat er geen vrije zuurstof is voor verbranding, en geen vast oppervlak. Waarschijnlijk zal er een enorme 'stofwolk' door jupiter trekken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Maar er zou weinig gebeuren. De dichte atmosfeer zou snel de energie absorberen.
Lees alles erover:
AWM
14 jaar geleden
Atoombommen kunnen overal exploderen, zelfs in je achtertuin...

Weet je wat voor druk zo´n atoombom zelf genereert? Duizenden(²) keren meer dan de druk op Jupiter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen atoom bommen kunnen ontploffen op jupiter maar ook gewone bommen met kruit. wel of geen hoge druk op jupiter het maakt niet uit.