Waar vind ik een lijst met meteorietinslagen?

Ik ben nu al een uur bezig met het opzoeken van bekende meteorietinslagen... Ik kan niets vinden, alleen een kaart met álle inslagen. Maar dat zijn veel te veel om nou duidelijk de inslagen te bekijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Nasa in de VS van Amerika houdt deze lijsten waarschijnlijk bij en wetenschappers zoals weer- en sterrenkundigen. Verder zijn er op internet diverse sites te vinden. Hierna heb ik een schermprint gemaakt waarin diverse sites zijn terug te vinden.

Bekijk alle meteorietinslagen op aarde op een interactieve kaart ...
www.nrc.nl/nieuws/2013/02/15/alle-meteoriet...
15 feb 2013 Bekijk alle meteorietinslagen op aarde op een interactieve kaart. door David
Haakman. Een meteoriet viel vanochtend uit elkaar boven de
• Alle bekende meteorietinslagen sinds 2300 BC in kaart gebracht ...
sargasso.nl/wvdd/alle-bekende-meteorietinsl...
19 feb 2013 VISUALISATIE - Alle sinds 2300 BC bekende meteorietinslagen zijn in kaart gebracht
en in een visualisatie gezet. Conclusie: de VS, Libië,
• 'Dinosaurus had te kampen met meerdere meteorietinslagen' - Historiek
historiek.net/nieuws/algemeen/3653-dinosaur...
Volgens een nieuwe studie stierf de dinosaurus 65 miljoen jaar geleden uit door de gevolgen
van meerdere meteorietinslagen. Wetenschappers van de universiteit van
• Werkstuk Aardrijkskunde Meteorietinslagen | Scholieren.com
www.scholieren.com/werkstuk/19900
11 jan 2005 Wij doen ons werkstuk over meteorietinslagen. Wij hebben deze natuurramp gekozen,
omdat dit ons best interessant leek. Wij hebben er veel
• Meteorietinslagen - ClimateChallenge
www.climatechallenge.be/nl/klimaatveranderi...
Een inslag van een meteoriet kan het klimaat in een korte tijd veranderen. Er ontstaat dan
namelijk een stofwolk (zoals bij vulkaanuitbarstingen).