Hoe kan een zonnezeil waarbij mylar gebruikt is, functioneren als dat zeil uiteenvalt onder invloed van zonlicht?

Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cosmos_1
Daar staat dat mylar uiteenvalt onder invloed van zonlicht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het gaat hier om een experiment waarbij men wil onderzoeken of zonnezeilen werken. Ik denk dat men een materiaal gebruikt heeft dat goed gemanipuleerd kan worden tegen geringe kosten. Als je de Engelse Wiki leest dan was men tevreden als aangetoond kon worden dat een voorwerp met behulp van deze zeilen versneld en bestuurd kan worden. Het is geen duurproef dus het is niet relevant dat de zeilen na circa 30 dagen vergaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mylar is een extra sterke hittebestendige polyesterfolie of film met een UV-doorlatendheid. Proefnemingen door zijn geringe kosten van dit materiaal zal ons verder kunnen helpen met het technologisch verder ontwikkelen met de door ons gewenste eigenschappen. De UV-doorlatendheid van Mylar ontwikkelen naar de de stap van Mylar-UV-werend. Alles wat men wilt ontwikkelen, kan ontwikkeld worden als het maar de wetenschap gegund wordt.
Een zonnezeil dat op dit moment nog niet zolang meegaat, is binnenkort verleden tijd.
Deze evolutie is niet meer te stoppen.