Waarom kunnen mensen eigenlijk niet vliegen, zonder vliegtuig om andere hulp middelen.

Nou ik wil dat gewoon graag weten.
hulpmiddelen die er zijn.
vliegtuig, delta-vlieger, enzo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

een vogel heeft een licht en ander skelet dan anderen wezens (ook mensen) de mens mist een bot onder de schouder dat nodig is daarom DUS WHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken jou gewoon dus hier heb je het beste antwoord

Andere antwoorden (9)

omdat een mens het lichaam er niet voor heeft om zelfstandig te vliegen.
ik denk dat er in de toekomst wel iets word ontworpen om zelf mee te vliegen. een soort vliegfiets ofzo.
maar zo ver is het nog niet
14 jaar geleden
Omdat ons lichaam er niet voor gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat evolutie-technisch niet voordelig voor ons is geweest en/of de mutaties die nodig waren om vleugels te ontwikkelen niet hebben plaats gevonden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk wezen wordt voor de eigen soort zo voordelig mogelijk gevormd d.m.v. evolutie.
Er gaan over het algemeen miljoenen jaren overheen, voordat zo'n lichamelijke verandering er helemaal door is en voortaan elke soortgenoot met de nieuwe, of zónder de oude eigenschap geboren wordt.
Zo hebben giraffen, bijvoorbeeld, een lange nek omdat ze daar hooggelegen boombladeren mee kunnen pakken, omdat dit handig bleek voor hun soort en hebben wij mensen geen staart aan ons achterste hangen, puur omdat dit overbodig zou zijn gebleken.
Dat mensen niet kunnen vliegen komt omdat ze geen vleugels hebben. Dit is dus waarschijnlijk (nog) niet nodig gebleken in onze ontwikkeling.
Wie weet komt het er ooit nog van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me herinneren dat er in het verleden een vliegmachine was die met mensenkracht aangedreven werd. Dit lieten ze toen bij jules unlimited of 't jeugdjournaal zien. Ze hebben overal op het gewicht proberen te sparen, de perfecte overdracht van mensenkracht op de propellor gebruikt en de ultieme aerodynamische vorm.

Omdat vliegen net iets meer vermogen kost dan een mens kan opbrengen, kon alleen een erg goede atleet dit apparaat in de lucht houden.
Ik weet t niet precies maar de snelheid was erg laag (15 km/u dacht ik), want daarmee kon er net in de lucht verbleven worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn te zwak om onszelf in de lucht te kunnen houden... De vleugels die voor ons gewicht passend zijn zou 15 misschien wel 20 meter bedragen en die vleugels krijgen wij nooit zo sterkt geslagen dat we daardoor airborne worden... We zijn te zwak daarvoor... Onze borstspieren zijn een lachertje vergeleken bij de borstspieren van grote vogels...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze longen zijn er niet op gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we al vleugels zouden hebben die lang genoeg zijn is voor het vliegen enorm veel energie nodig.Om 1kilo de lucht in te krijgen
is al 100 watt energie nodig.Voor 70 kg dat een mens weegt ,7000 watt ongeveer 10 pk.Hou het maar op de kracht van een lichte motorfiets.Om zelf te kunnen vliegen op spierkracht is een mens 10x te zwak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is vliegen niet zo moeilijk.
Je moet alleen jezelf tegen de grond gooien, en.... missen.