Voor zover wij weten is er nog geen planeet met evenveel water, dezelfde temperatuur etc. De planeten die het meest op de aarde lijken zijn onze buurplaneten Mars en Venus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Mars en Venus lijken alleen qua grootte op de Aarde.
Maar Mars heeft geen water en geen dampkring, en het is er koud.
Venus heeft een dampkring van CO2 van 100 atmosfeer, en het is er stervens heet.
Niet bepaald te vergelijken, dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is inderdaad niet te vergelijken, toch zijn dit de planeten die voor zover we nu weten het meest op de aarde lijken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardse_planeet
Zeer waarschijnlijk wel. maar dar zal geen planeet zijn die zich in ons zonnestelsel bevindt.
Er zijn miljarden planeten in het heelal en het moet toch wel gek lopen als daar geen bij is, die niet op de aarde lijkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat geen planeet die precies op de aarde lijkt. Als dat zo zou zijn dan was het zijn evenbeeld, dat dan in dezelfde baan om de zon zou bewegen. Dat lijkt mij een beetje veel van het goede.
Overigens zou ik - toch een min of meer gelovig iemand - mij ernstig bedonderd voelen als het wel zo was. Ik denk dat de aarde in haar conceptie met alles er op en er aan unique is evenals de totale schepping. Een beetje vakman maakt toch geen twee precies dezelfde dingen. En volgens mij is de Schepper een heel grote vakman. Hoewel Hij zich in ons soort stumpers lijkt te hebben vergist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet niemand. Er wordt veel over gespeculeerd, en er wordt ook driftig naar gezocht. Inmiddels kennen we enkele planeten bij andere sterren die de juiste temperatuur en afmeting lijken te hebben, en ook een atmosfeer. Ook worden er methodes ontwikkeld om water en organische moleculen op zulke exoplaneten aan te tonen.
Misschien lukt het om binnen enkele tientallen jaren een exoplaneet te vinden die precies op de Aarde lijkt. Dan kan de vraag met ja beantwoord worden. Maar we zullen nooit definitief kunnen besluiten dat zo'n planeet niet bestaat. Als we hem niet vinden blijft immers altijd de mogelijkheid dat we niet goed genoeg gezocht of ver genoeg gekeken hebben.
WimNobel
11 jaar geleden
Dat is moeilijk te bepalen, meeste geloven van wel maar het probleem is dat na zeggen de ruimte oneindig is dus er zullen meet planeten zijn dan die wij kennen het zou mogelijk kunnen zijn maar tot dat dat is ondekt kun je je er niets over zeggen eigelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het zonnestelsel oneindig groot is, moeten er wel planeten zijn die gelijkenis vertonen met de aarde. zoek bijvoorbeeld naar de planeet Gliese581D of gliese581G. ( een documentaire op national geographic genaamd "journey to the edge of the universe" is ook erg interessant(makkelijk te vinden bij youtube)