Nog een vraag over het Seti programma. Luisteren ze wel op de juiste frequentie?

Bij het Seti programma wordt er specifiek gescand op een bepaalde frequentie te weten die van het waterstofatoom. Echter die reist gewoon met de lichtsnelheid. Als er een intelligentie is die wil communiceren tussen twee werelden of van mij part een wereld en een ruimteschip op grote afstand zou je toch verwachten dat zij een mannier hebben gevonden c.q. bedacht om de wachttijd tussen vraag en antwoord terug te dringen. Mijn vraag is dan ook luisteren wij wel op de juiste wijze?

http://www.utnieuws.utwente.nl/new/?rubriek_id=115&editie_id=1304

Toegevoegd na 10 minuten:
Men is nu bezig met fotonen, hiermee worden al resultaten bereikt die de lichtsnelheid overstijgen. Naar het schijnt wil men hiermee boodschappen door de tijd gaan sturen.

http://www.astroblogs.nl/2006/11/19/wordt-terug-in-de-tijd-reizen-werkelijkheid/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het probleem is dat je een keuze moet maken als SETI zijnde. Ze zijn vervolgens gaan nadenken over hoe zij een bericht de ruimte in zouden sturen als ze contact zochten. Een conclusie was bijvoorbeeld dat gewone radio signalen niet praktisch zouden zijn (os door signaal verlies). Ze bedachten toen dat die waterstof frequentie de beste kans zou zijn om met conventionele middelen een bericht de ruimte in te sturen dat gemaakt is om door een andere planeet opgepikt te worden. De redenatie dan ook dat ze zoeken naar signalen die bewust worden verzonden om door 'ons' opgepikt te worden.
Er worden dus nogal wat aannames gemaakt in het project maar je moet ergens beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Golven voldoen aan universele regels en elke golf heeft zijn eigenschappen, ze nemen zo veel mogelijk golven op in hun programma, maar men weet nooit of de frequenties uitputtend zijn, wellicht zijn er nog een aantal die veel beter zijn dan die wij kennen... Maar wij zijn ook beperkt tot dat wat wij kennen...

Nee die wachttijd is niet te verkleinen, met de beperking van de lichtsnelheid C...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.astroblogs.nl/2006/11/19/wordt-terug-in-de-tijd-reizen-werkelijkheid/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat het een golf moet zijn? Gaat erom zoeken wij op de juiste mannier? Lees eventueel even het artikel over fotonen.
Tot op heden is de hoogste snelheid die we kunnen meten, die van het licht. Volgens diverse fysische redenen zal het niet mogelijk zijn sneller dan het licht te reizen. Hooguit zijn er mogelijkheden om gebruik te maken van krommingen in de tijd-ruimte curves en daardoor zich sneller van punt a naar b te verplaatsen dan licht dat zou doen in een rechte lijn.

Als er intelligent leven buiten de aarde is, dan zouden deze dus waarschijnljik ook niet sneller dan de lichtsnelheid kunnen reizen.

Nu heb je het over de frequentie van waterstof. De FREQUENTIE van een trilling verandert niet met de snelheid. De golflengte wel. Dus ALS ze met waterstof zouden communiceren (Hetgeen gebaseerd is in het egocentrische idee dat alle leven een water basis moet hebben) dan luisteren we naar de juiste frequentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wie zegt er dat er al geen contact is geweest/nog steeds is.
je kan zelf ook meehelpen zoeken met seti doormiddel van je computer , dan krijg je een gebied/frequenties waar jouw computer zoekt .
je kan je vraag ook aan seti zelf voorleggen.