Beelden die door bv televisie stations verzonden worden, hoe snelgaan die, en blijven ze eeuwig bestaan, zonder verlies aan sterkte ?

Dus als ik een TV heb in een ander sterrenstelsel, zou ik dan de uitzendingen kunnen zien, en dit samen met het geluid ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, ze verspreiden zich als de oppervlakte van een ballon die steeds groter wordt en de intensiteit steeds kleiner. Op den duur zal het signaal ondersneeuwen in andere signalen. Alleen als je een straalzender gebruikt zal je verder komen, maar in 1 richting.