Officieel zijn de 3 russen die om het leven kwamen toen hun capsule niet goed afgesloten bleek te zijn toen ze loskoppelden van het Salyut 1 ruimte station in 1971, de enige mensen die in de ruimte om het leven zijn gekomen. Verhalen van astronauten die tijdens een ruimte wandeling los raken van hun ruimtestation en langzaamaan de ruimte in zweven komen alleen in films voor.

Alle andere slachtoffers van ruimte missies zijn allemaal binnen de dampkring gevallen. Bijvoorbeeld de twee spaceshuttle ongelukken in 1986 en 2003. Of bij mislukte lanceringen en 're-entries' in de dampkring.

Toegevoegd na 23 minuten:
Die 3 russen zijn overigens wel weer terug op aarde terrecht gekomen, de terugkeer liep los van het vacuum waar de kosmonauten zich in bevonden zonder problemen. Pas na de landing, toen op aarde de capsule geopend werd bleek wat zich had voorgedaan.