Zijn de Amerikanen wel echt geland op de maan?

Ik sprak een paar mensen die beweren dat het niet zo is. Destijds was er een enorme prestigekwestie tussen Amerika en Rusland wie het eerst op de maan zou landen. Zij veronderstelden dat een planeet dichterbij is gekozen om het te winnen van Rusland. Zij baseren hun gedachte op een paar punten:
- iemand zette de eerste voet op de maan, wie filmde hem?
- waarom is er daarna nooit meer iets met die maan gedaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen die je sprak veronderstelden 'dat een planeet dichterbij is gekozen om het te winnen van Rusland'? Een planeet dichterbij dan de maan?

Het beste antwoord

Op 20 juli 1969 zette de mens voet op de maan. Meer dan 35 jaar later beweren sommige mensen dat we beet genomen zijn, en dat alle beelden van de maan in Hollywood geschoten zijn. In 1977 werd zelfs een film (capricorn One) gemaakt over 'het bedrog van de eeuw', met in de hoofdrol niemand moiner dan O.J. Simpson. Sommige mensen beweren dat Simpsons arrestatie een paar jaar geleden zijn 'straf' was omdat hij in die film de waarheid vertelde. Ach ja...De mens is wel degelijk op de maan geweest. Het bewijs daarvan is een paneel van ongeveer 60 centimeter breed, dat met 100 spiegels is bedekt en naar de aarde staat gericht. Dit paneel staat ongeveer 30 meter van de plek waar Armstrong voor het eerst voet op de maan zette. Het paneel is bedoeld om, met behulp van een laserstraal, de afstand tot onze sattelieten te berekenen. Maar mensen zijn nu eenmaal dol op samenzweringstheorieën en andere onzin. Er zijn ook nog steeds mensen die denken dat de aarde zo plat is als een dubbeltje. In die categorie past ook het maanbedrog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens hebben zelfs de Sovjets enige jaren later erkent dat de Amerikanen de eerste waren op de maan. Als je bedenkt wat de verhouding was/is tussen de twee supermachten kun je daaruit je eigen conclusies trekken.

Toegevoegd na 12 minuten:
Hier trouwens de link naar de film. Fijn trouwens jongens, weer dat gemin zonder argumentatie. Gezellig. God wat heb ik daar toch een hekel aan.
http://www.imdb.com/title/tt0077294/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, die complottheorieën circuleren breed op het internet en zijn op deze website ook uitgebreid aan de orde geweest.
De NASA heeft onlangs foto's gemaakt vanuit een maansatelliet waarop je de spulletjes keurig ziet staan die ze hebben achtergelaten. Natuurlijk, die kun je ook vervalsen, maar geloof je dat echt?
AWM
14 jaar geleden
Die mensen die jij sprak, dat zijn uitgesproken anti-wetenschappers, of pseudo-wetenschappers.

Zelfs als je de NASA plus de honderdduizenden arbeiders die er bij betrokken geweest zijn niet gelooft, dan is er ook nog altijd wel een Mythbusters-aflevering die 't je haarfijn uitlegt allemaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/results?search_query=mythbusters+moon+landing&search_type=&aq=1&oq=mythbusters+moon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
De wedstrijd om als eerste op de maan te komen is wel echt door de usa gewonnen. alle kritiek die zij hebben gekregen hebben zij allemaal weerlegd. Omdat het een wedstijd was om als eerste op de maan te zijn is de animo een beetje afgenomen. Ze zijn nu nog aan het twisten in de usa om een kleine raket te ontwepen om weer naar de maan te gaan . 0f een grotere voor vluchten die veel verder gaan dan de maan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee zijn niet geland .
waarom zijn ze na die zogenaamde 1ste keer niet meer teruggegaan.
heel toevallig waren de eerste opnames gewist.

http://www.dc8p.com/html/moonhoax.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk helaas dat sommigen 't sarcasme niet zullen snappen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aw shit.. Een - gegeven voordat ik je link had gezien. Mea culpa! Mea culpa! Mea culpa! Alsnog een plus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht dat ze er meer dan een keer waren geweest, en het project alleen is gestopt daar deze slag in de koude oorlog was gewonnen en de kosten te hoog waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, hij's goed!
Werd degene die als eerste een voet op de maan zette niet gefilmd vanaf de raket waar ze mee kwamen? Ik denk dat ze daarna niets meer met de maan gedaan hebben omdat 't al bakken geld had gekost om er te komen en op dat moment was daar verder niets meer te halen. Nu ze denken dat er water is beginnen ze nieuwe plannen te maken om er weer mensen heen te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee
In 1974 werd het boek We Never Went to the Moon gepubliceerd. Schrijver was Bill Kaysing, een technicus die onder andere betoogde dat er onverklaarbare ‘fouten’ zaten in foto’s van de maanlanding. Sinds die tijd is de scepsis over de maanlanding alleen maar toegenomen. Vooral het Fox televisiestation in de VS wakkert het vuurtje over de ‘hoax’ graag aan. Vandaar dat rond de zes procent van de Amerikanen er van overtuigd is dat de missie nooit heeft plaatsgevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou begin ik ook al te twijfelen :(
ik denk eerlijk gezegd van wel omdat
want waarom zouden ze z'n Groote leugen verzinnen
alleen maar om een kinderachtig spelletje van wie is sneller te winnen ze hadden beter samen kunnen werken en dan ook iets er mee kunnen doen
natuurlijk begrijp ik wel dat heb landen op een
andere planeet een hele wetenschappelijke
vooruitgang is

gr anlace (coy)

kijk maar eens naar deze foto
ik zou niet weten of hij echt of nep is

Toegevoegd na 1 minuut:
srry foutje in de foto :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nasa zou toch wel erg dom zijn iets te vervalsen wat achter af toch te controleren is.De mythbusters zaten ook al achter de bewijzen aan .Men kon de laser straal terug onvangen van de op de maan achter gelaten laser reflecktors.Ook zijn met een satteliet ook achergelaten spullen op de maan gefotografeerd