Hoe bestuurd NASA Curiosity?

Hoe bestuurd NASA Curiosity op mars, als je ervan uitgaat dat signalen naar mars 14 minuten doen over aankomen en weer 14 over terugkomen. Hoe gaat NASA om met die vertraging?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Allereerst is er unieke software geschreven voor de robot. Dit zorgt ervoor dat de nabije omgeving cooraf door de engineers van nasa bestudeerd kan worden.

Ze zijn een paar uur bezig met het uitstippelen van de route naar een nieuwe bestemming. Die wordt dan ingezet, waarna men dus weer opnieuw moet beginnen.

De foto's die de curiosity maakt zijn dus niet alleen voor research, maar ook om de route te bepalen.