Waar word de space shuttle door vervangen?

Aangezien de space shuttles niet meer de lucht in zullen gaan stel ik deze vraag.
Waar gaat Amerika nu de ruimte mee in en waar worden de onderdelen nu door geleverd.
Of lever Amerika op het moment niks meer en word nu alles door Rusland en de ESA gedaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Laatst heeft de Dragon, een commercieel vrachtschip 450kg lading afgelost en nu gaan ze kijken of er ook op den duur passagiers meekunnen naar het ISS. Het is een Amerikaans bedrijf genaamd SpaceX.
"In het weekeinde werd de lancering nog uitgesteld wegens motorproblemen. De Dragon is de eerste particuliere ruimtecapsule die naar het ISS vertrekt.
De lancering geschiedde vanaf Cape Canaveral, in de Amerikaanse staat Florida. De Dragon werd met een Falcon-raket de ruimte ingestuurd. NASA stuurt met de testvlucht kleding, voedsel, computers en wetenschappelijke apparatuur naar het ISS."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vooralsnog zijn de Russen de enigen die nog personen de naar ISS kunnen brengen.
ESA heeft nog een fraai transportvoertuig voor de bevoorrading.
NASA heeft geen geld meer.

Toegevoegd na 32 seconden:
het wachten is op commerciele aanbieders die het goedkoper kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt op het ogenblik gewerkt aan een nieuw ruimteveer. Gezien de Russen goedkoop en betrouwbaar de diensten overnemen heeft de NASA niet zo'n haast denk ik.