die word tegengehouden door onze ozonlaag en dampkring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk niks.
De dichtheid van dat soort wolken is zo laag dat er hooguit een zeer kleine vermindering van de intensiteit van het zonlicht zal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus een mooi spektakel aan de nachtelijke hemel zit er niet in dan..?
Dat hangt helemaal van de dikte van die stofwolk af. Maar ga maar uit van spectaculaire atmosferische zaken als het een dichte stofwolk betreft.

De stofdeelthes zullen nl. verbranden voordat ze onze bodem hebben bereikt. Dat verbranden kan mooie lichtshows geven.

Als het een zeer langdurige botsing is, kan het wel eens nadelinge gevolgen hebben voor onze atmosfeer (en het leven op aarde): die kan dan wellicht voor veel minder of juist veel meer broeikasgassen zorgen of giftig worden voor de mens.

Maar wees gerust; er is in de verste verte geen kosmische stofwolk in de buurt.

Wel gaat de spiraalarm (waar de aarde ook in zit) van ons sterrenstelsel om de zoveel tientallen miljoenen jaren (exacte termijn weet ik even niet) door een gebied met puin/sterren (ander, klein sterrenstelseltje denk ik) in de ruimte. Dit zorgt dan voor storingen in onze planetoïdengordel wat weer het gevolg heeft van een golf van meteorieteninslagen in ons zonnestelsel.