hoe komt het dat de zon dichterbij staat dan de andere sterren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe komt het dat gras groen is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de bladgroenkorrels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zon is ook een ster. Net omdat deze ster zo dicht bij ons staat noemt men deze ster de zon. Het is het middelpunt van ons zonnestelsel. Er bestaan dan ook andere zonnestelsels waar andere hemellichamen rond draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Knars...

Antwoorden (5)

Daar is geen antwoord op. Het is gewoon zo. De aarde is bij onze ster gemaakt dus jah....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de Zon het centrum is van ons Zonnestelsel , waarrond wij en de andere planeten zijn geboren.
En de Zon houdt ons in zijn greep door onder andere zijn zwaartekracht
Er 'kunnen' wel stoorzenders optreden!
Er zal binnen afzienbare tijd een dwaalster naar ons komen , maar zou volgens de laatste berekeningen net buiten het Zonnestelsel blijven. Hetzelfde geldt voor onvoorspelbare gebeurtenissen in een zeer verre toekomst zoals het samensmelten van Andromeda met onze Melkweg (maar laat dit voorlopig 'hypothese' blijven.

Toegevoegd na 10 minuten:
Gliese 710 komt op bezoek :
http://www.kennislink.nl/publicaties/ruimtetoerist-op-weg-naar-ons-zonnestelsel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterren zijn grote hete gasbollen die licht geven door de kernfusies in hun binnenste.
De dichtsbijstaande ster voor ons is de zon.
Wij behoren bij zijn zonnestelsel.
Alle andere sterren staan zóveel verder weg dan de zon, dat wij ze 's-nachts als oplichtende punten kunnen zien.
De dichtsbijstaande ster buiten ons zonnestelsel is de dubbelster Proxima Centauri, met een afstand van 4,2 lichtjaren.
Naar ruimtematen gemeten is dat dichtbij maar voor ons wel erg ver.
Als we ooit in staat zijn te kunnen reizen met een snelheid van 300 km per seconde (= 1/1000ste van de lichtsnelheid), dan nog zou men er 4.220 jaar over doen om de afstand naar deze dan dichtsbijstaande ster te kunnen afleggen.
De zon is mijn ster; yo no soy tonto!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Planeten ontstaan uit de resten die over zijn na de geboorte van een ster (de zon is ook een ster) Goede antwoorden op je vraag kun j vinden op NASA.GOV
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat de aarde om de zon draait en de sterren niet. De sterren gaan steeds verder van de zon vandaan.. Als je die vraag 13 miljard jaar eerder had gevraagd. Hadden ze het wel geweten allemaal.

Toegevoegd na 6 minuten:
je kan ook zeggen dat de zon verder van de sterren gaat. Omdat het helal steeds groter word dus alles gaat van elkaar af. Ik gok dat over 100 miljard jaar geen sterren meer te zien zijn met het blote oog..