Hoe kan je de massa van een astronaut bepalen in de ruimte?

Ik vraag mij af hoe je de massa van een astronaut in de ruimte kan bepalen want in de ruimte zweven zij toch?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik denk dat het ook belangrijk is voor de astronauten om hun massa bij te houden in de ruimte.

Toegevoegd na 6 minuten:
Op die manier letten ze dan ook een beetje op hun eetgewoonten daar want meestal zijn astronauten voor een lange tijd in de ruimte

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Massa of gewicht?
Massa is constant, als de dichtheid en volume constant blijven. En dat geldt ook als je in de ruimte bent.
gvrox
12 jaar geleden
Als je eet en drinkt, poept en plast, blijft je massa niet gelijk hoor. Die processen gaan gewoon door, ook in de ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als een persoon eet poept en plast verandert dus zijn volume en dichtheid. Dus is zijn massa ook niet constant inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier overduidelijk over massa ;)

Antwoorden (2)

NASA gebruikte een stoel tussen twee veren, met het idee dat de stoel gaat oscilleren met een frequentie die afhangt van de massa van de stoel+astronaut. Zie http://www-istp.gsfc.nasa.gov/stargaze/Sskylab.htm

Toegevoegd na 3 minuten:
En hier een moderner apparaat, in de ISS: http://www.nasa.gov/mission_pages/station/research/experiments/SLAMMD.html
12 jaar geleden
je zou een astronaut een goed gedefinieerde duw kunnen geven en zijn snelheid meten. ( v=a.t met a=f/m)