Alle voor 't oog zichtbare kleuren.

Toegevoegd na 1 uur:
(Het bovenste plaatje bevat 16,7 miljoen kleuren. De onbewerkte versie van 't onderste plaatje: slechts 18.661 kleuren.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De regenboog bevat alle kleuren van het spectrum, hiervan noemen wij altijd de volgende: Rood, Oranje, Geel, Groen, Blauw, Indigo en Violette.
Ezelsbruggetje: Roggbiv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Kleuren van de regenboog : ROGGBIV (rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo, violet)
Met dank aan Sylvain Libert

http://www.ict4us.com/r.kuijt/regenboog.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en alle kleuren daar tussenin ook. Iets meer dan 7 dus
Alle boven genoemde kleuren plus alle oneindige schakeringen er tussenin. In principe dus oneindig veel, meer dan wij in de praktijk kunnen waarnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle zeven opgenoemde kleuren zitten in de regenboog, en alle combinaties ertussen in. Volgens mij zijn dit er geen oneindig. Een kleur is afhankelijk van de energiewaarde van een foton. Een foton ontstaat als een elektron vanuit een hogere naar een lagere energiewaarde springt. De mogelijke energiewaarden zijn er niet oneindig veel, dus kun je maar een eindig aantal kleuren in de regenboog vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oneindig veel kleuren. Als je ze een naam gaat geven of een nummer dan lijkt het misschien is het beperkt aantal is. Dat komt omdat je nummers of namen te kort komt, niet omdat er te weinig kleuren zijn.