Kan de Corona net zo als de ozonlaag van de aarde door giftige gassen op de zon aangetast worden? Waardoor er een soort “Coronagat” kan ontstaan?

De ozonlaag van de aarde wordt aangetast door bepaalde drijfgassen. Hierdoor ontstaat er een ozongat! Hoe zit het met de ZON? Corona (de hete atmosfeer rondom de zon)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De zon (ook de corona) bestaat uit Waterstof en Helium.
Daar valt niets aan aan te tasten, en er is ook niets dat aantast.
Je kunt de zon op geen enkele manier met de aarde vergelijken.

Toegevoegd na 27 minuten:
De corona is niet een bepaalde entiteit. Het zijn de hete gassen die we bij een eclips zien. Die zijn zeer turbulent, waardoor gigantische magneetvelden onstaan, waarbij de gassen daar omheen cirkelen als gigantische "steekvlammen", die duizenden kilometers buiten de corona uitsteken. Het plaatje wat je toont is wel erg poezelig, en geeft niet bij benadering aan hoe turbulent en ziedend het zonneoppervlak is.
Reddie