kan je met een soort van 'ruimte onderzee boot' dwars door een gasreus zoals Jupiter varen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Opengewerkte_gasreuzen.jpg

de binnenkant is vast, dus daar zou je tegenaan botsen, maar door de waterstoffen zou je volgens mij gewoon heen kunnen gaan, als je schip de druk/ wrijving enzo aankan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bovenste laag zou het theoretisch wel kunnen , mits heel veel technologische hoogstandjes.
Maar een gasreus mag je niet bekijken als een soort ballon.
Hoe dieper de lagen , hoe dikker de lagen door de immense druk.
het gas ziet er niet meer uit als gas .....maar als een dikke laag vergelijkbaar met brij:moeras-drijfzand ....die al maar dikker wordt naar de kern toe.
Nog nooit is men erin geslaagd door die 'dikke' massa heen te komen ....telkenmale verdwenen de sondes ergens in het midden.