hoe kan je de zon met de antares vergelijken?

ik weet dat men zegt dat de antares de grootste zon is maar meer wil ik weten hoe je het kunt vergelijken met elkaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Antares is heel groot en heel helder maar is bijlange niet de grootste zon.
Momenteel wordt Canis Majoris als grootste gezien (maar dat zal binnenkort quasi zeker veranderen ....er zijn nog veel grotere te ontdekken.
Antares verhoudt zich tot Canis Majoris een beetje als een klein kwarteleitje ten opzichte van een grote appelsien.
Onze Zon verhoudt zich tot Antares als een zandkorrel ten opzichte van een appelsien.
Bekijk onderstaand kaartje eens om U een gedacht te vormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel, ik wist niet eens dat de Canis Majoris bestond de antares kan je bijna niet vergelijken met de Canis Majoris

Andere antwoorden (1)

Indien we onze Zon vergelijken met rode reuzen zoals Antares (helderste ster in het sterrenbeeld Schorpioen) en Betelgeuze, dan is onze Zon nog slechts een pixel groot. Antares is de vijftiende helderste ster in het heelal. De parallax van Antares doet vermoeden dat de ster zo'n 136 lichtjaar van ons verwijderd is, maar andere bronnen geven de afstand tot Antares als 500 tot 600 lichtjaar. Betelgeuze is na Rigel de helderste ster in het sterrenbeeld Orion. Betelgeuze is 430 lichtjaar van ons verwijdert en is 750 keer zo groot als onze Zon.