Hoe scheert een astronaut zich?

...en hoe knipt hij zijn haar?
De komende 6 maanden zit André Kuipers met zijn collega's in het ISS opgesloten, in gewichtloze toestand.
Hoe voeren zij bovenstaand acties uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er wordt naar van alles onderzoek gedaan. Ook naar het scheren.
Andre Kuipers zijn voornaamste onderzoekproject is zijn eigen lichaam. Hij is arts, dus dat kan wel.
En er wordt onderzoek gedaan naar schuimvorming, o.a. wat dat doet met scheerschuim.

In de bron lees je vanalles over de persoonlijke verzorging tijdens de ruimtevlucht.

Alle bemanningsleden krijgen voor hun vlucht een Hygiene Kit. Die is zo groot als een aktetas en bevat alles wat nodig is om er in de ruimte netjes uit te zien: tandenborstels, scheerapparaten, kammen, scheerlotions en… een spiegel. Ook shampoo, tandpasta en crèmes zijn onontbeerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb gelezen dan hij zichzelf scheert met een scheerapparaat aangesloten op een soort stofzuiger die er voor zorgd dat al zijn haar niet wegvliegd (hij scheert zijn hoofdhaar ook, dus haren knippen doet hij niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die stofzuiger moet dan wel een lagere druk kunnen genereren dan dat er in de ruimte heerst. Ben benieuw of dat lukt
Cryofiel
12 jaar geleden
??? In het ruimtestation heerst ongeveer 1 atmosfeer.
Volg Andre op twitter (astro_andre) en je wordt in woord en beeld volledig op de hoogte gehouden van zijn dagelijkse bezigheden.
Hieronder de foto die hij afgelopen weekend twitterde van het bijhouden van zijn kapsel, inderdaad met een tondeuse die verbonden is aan een stofzuigerslang.