Wie kan mij helpen bij "Stellarium" ?

Gisteren heb ik dat gedownload en nu zie ik sterretjes.....zoals men ze zou kunnen zien in Parijs, maar ik wil dat vanuit mijn eigen stad (Hoorn NH)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kiest "Locatievenster" in het menu aan de linkerkant (of je drukt F6). Dan kun je op de wereldkaart een plek aanklikken, maar dat is niet zo nauwkeurig.
Je kunt in de lijst aan de rechter kant een plaatsnaam kiezen van een plaats waar je woont of het dicht bij in de buurt woont. Hoorn staat er tussen dus kun je die selecteren en "Gebruik als standaard" aanvinken links onder in het venster. Als je dan het venster sluit door op het kruisje rechts boven in te klikken is jouw voorkeur ook opgeslagen.
Wat je ook zou kunnen doen, is via bijvoorbeeld Google Maps of Google Earth de coordinaten van je adres gebruiken en handmatig invullen in het Locatievenster. Die voorkeur kun je ook een naam geven (bijv. je adres of "thuis") en toevoegen aan de lijst

Groet, Rob