wat gebeurt er met een ernstig zieke astronaut in de ruimte, die meteen medische zorg nodig heeft zoals een operatie of bij een hartaanval??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gaat dan gewoon dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat ruimtevaarders voor hun reis heel erg goed gecheckt worden. Als hij(/zij?) ziek is mogen ze niet de ruimte in.

Antwoorden (4)

of hij gaat dood of ze hebben een hele grote ehbo kist denk ik....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een fout antwoord, haal het maar weg.
DIe wordt ter plekke geholpen als dat mogelijk of noodzakelijk is. Er is een ziekenboeg aan boord als ook een arts.
Indien noodzakelijk of mogelijk, kan deze persoon ook vrij snel (binnen een uur geloof ik) terug op aarde zijn. Er zijn twee shuttles waarmee zelfs alle 6 de astronauten tegelijk terug naar de aarde kunnen worden gebracht in geval van nood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En in een geval van een maanreis? Dat duurt geen 1 uur.... Wat gebeurt er dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Is er een dokter in de zaal?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn momenteel geen maanreizen, maar mochten die er weer zijn, dan gaat er ook gewoon een arts mee, die bij eventuele (ernstige) ziekte kan helpen. De zieke zal dan moeten volhouden tot men terug naar de aarde gaat. Maar ik ging er bij deze vraag uit van de huidige situatie in het ISS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom - Yellowflag? Ik heb de informatie uit het interview met André Kuijpers dat afgelopen week op TV was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van waar het ruimte station zich bevind is het maar een kwestie van de dampkring binnengaan en landen... Hoeft echt niet lang te duren. Het ruimtestation is maar op een afstand van 350-400 km van de aarde. Het is echt wat anders dan wanneer je vanaf de aarde ernaar toe moet vliegen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Izmo: Om bij het ISS te komen moeten ze eerst loskomen van de aarde en in een baan om de aarde komen, waarna ze die baan steeds moeten vergroten om het ruimte station te kunnen bereiken. Ze worden dan namelijk nogal tegengewerkt door de zwaartekracht van de aarde. Daar hebben ze bij terugkeer alleen maar profijt van, van die zwaartekracht... Vandaar dat het een stuk sneller gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het ene geval werkt de zwaartekracht mee, in het andere werkt het tegen. Een uurtje lijkt mij ook krap, echter niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord klopt gewoon! Dit heeft Andre Kuipers gezegd in zijn interview. Laat je niet lijden door gevoel maar door kennis. Tsjongejonge
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe... Bedankt Betweter en Viridiflavus. Ik ging al langzaam aan mezelf twijfelen (NOT!) :-)
Alle astronauten hebben een serieuze EHBO opleiding net zoals officieren op een zeeschip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet voor niks worden astronauten extreem grondig medisch gekeurd voor ze de ruimte in geschoten worden. De kans op iets als een hartaanval moet zo klein mogelijk zijn, en als er ook maar de geringste aanleiding is om aan gezondheidsproblemen te denken, ga je NIET de lucht in.

Natuurlijk zijn ze allemaal wel goed opgeleid om eerste en zelfs wat intensievere medische hulp te verlenen, maar opereren in de ruimte zit er echt niet in ; als het ECHT misgaat, is het , helaas, einde oefening. Daarom wordt er tevoren en tijdens de reis optimaal aan de gezondheid gewerkt.