hoe werkt de communicatie in de ruimtevaart precies?

en zijn er ook nog andere aspecten in de ruimtevaart dat met informatica te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Exact zoals andere draadloze communicatie; Heel kort door de bocht: Een bepaalde frequentie electromagnetische straling wordt als drager van het signaal gebruikt. De zender vervormt het signaal vervolgens aan de hand van de boodschap (De signalen worden samen gevoegd). De ontvanger trekt vervolgens de draagfrequentie van het ontvangen signaal af, en je houdt de boodschap obver.