Heeft de zon een noordpool en zuidpool ? Bepalen deze de graden of positie van de as of polen van de planeten ,terwijl ze hun baan volgen rond de zon.

Daar de zon een gloeiende kern heeft moet deze die hebben .....
Dit betekend dan ook tegelijkertijd dat de oerknal deze ook gehad heeft .
Dat zie je aan al de spiralen of melkwegstelsels die door de oerknal uiteen ge zwiert zijn ,ze hebben altijd een vertikale hoek tegenover de plaats waar de oerknal ooit moet geweest zijn ....
Daar de wetenschappers telkens denken aan een 2 de universum kan dat gewoon de noordpool en zuitpool zijn van zo een oerknal ....en wie weet zijn de zwarte gaten een van deze polen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je stelt wel veel vragen te gelijkertijd en verbindt al conclusies vooraleer je een paar antwoorden heeft.

De Zon heeft polen ....de Zon draait ook om haar as , maar niet zoals de Aarde eerder zoals een gasplaneet : omdat de Zon aan de evenaar en aan de polen een andere omloopsnelheid heeft (ongeveer 25 dagen en 4 uur)

De Zon heeft inderdaad een kern ,maar gloeiend is ze overal : kern : tot 14 500 000 graden Kelvin ....maar in de buitenste fotosfeer is ie nog altijd super heet : zo'n 6000 graden Kelvin (of zo'n 5750° Celcius)

De hypothese van de oerknal zou ik er volledig buiten laten : omdat het een 'hypothese ' is , die weliswaar door de meeste wetenschappers gevolgd en bestudeerd wordt... maar dat wetenschappelijk niet bewezen is
Al wat verder over de oerknal wordt gezegd zijn speculaties op een hypothese .....dat zit voorlopig wetenschappelijke verbeelding ....maar daar is niets zinnigs op te zeggen.
Het draaien van de planeten en de banen rond de Zon zijn voor een deel waarschijnlijk oerrestanten van de vorming van ons Zonnestelsel ....de bane zijn meestal elliptisch tot hyperbolisch , maar heel zelden rond.
Waarom draait de Maan rond de Aarde en de Aarde rond de Zon: door de zwaartekracht en en het gezamenlijk massamiddelpunt.
Verder moet ik je verwijzen naar de wetten van Newton van Kepler en van Legrange

Toegevoegd na 10 uur:
De zwaartekracht van de Zon is 62.000 keer die van de Aarde . De Zon heeft een krachtig magnetisch veld .
De polen zijn aan de oppervlakte niet kouder dan aan de evenaar , zoals op de Aarde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de ruimte tijdens de oerknal een duidelijke noord en zuidpool had, dan zou alles in een platvlak uiteen zijn gegaan. Dan zouden sterrenstelsels in één vlak, loodrecht op de polen, in het heelal liggen zoals de planeten om onze zon.