hoe lang doet het snelste ruimte schip die der nu is een afstand aftelegen van 13,7 miljard lichtjaar ?

Toegevoegd na 3 minuten:
hoe lang doet die der over om een reis van 13,7 miljard lichtjaar te paken dat ruimte schip

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

"New Horizons is de snelste sonde die ooit is gelanceerd. De snelheid van New Horizons was tot aan Jupiter ongeveer 57.600 kilometer per uur en hierna ongeveer 75.200 kilometer per uur."

Laten we een snelheid van 75000 km/h nemen.

Een lichtjaar is 9 460 730 472 581 km.
13,7 miljard lichtjaar is 1.23 x 10^23 km.
1.23 x 10^23 / 75000 = 1.63 x 10^18 uur
1.63 x 10^18 / 24 / 365 = 1.87 x 10^14 jaar

Hij zou er in theorie dus 187000000000000 jaar over doen.
En dat is best lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ lang genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ lang genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan moet je nog terug ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal bliets! Al zou niemand fysiek natuurlijk deze reis vol kunnen houden zonder te pauzeren ;) +1
amigo
12 jaar geleden
ha ha ed volgens mij hoef je niet meer terug, tegen die tijd is de zon een supernova (geweest) en is de aarde er helemaal niet meer, toch?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zit er toch vele miljarden jaren naast, want een jaar is 365,24 dagen (afgerond op 2 decimalen), en een lichtjaar is 0,2 km. minder dan het getal dat jij noemt.

Andere antwoorden (1)

De ruimte dijt uit met zeg 80 kilometer per seconde per 3,26 miljoen lichtjaar. Wat nu op 13,7 miljard lichtjaar afstand is zal nooit worden gehaald met de snelste Aardse ruimteschepen (zeg 30 km per seconde).
Wel zal Andromeda gehaald worden. Dit sterrenstelsel en het onze komen naar elkaar toe door onderlinge zwaartekracht met een snelheid van zeg 200 km per seconde.
Je vraag heeft dus gegeven bovenstaande geen betekenis in onze werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het heelal uitdijt, heb ik ook gehoord.
Maar je geeft geen bron... Anders had ik wellicht een + gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk trouwens dat het terecht is dat er ook geen rekening wordt gehouden met 't feit dat tijd langzamer gaat naarmate je sneller gaat (voor wat betreft de conclusie dat je het nooit zult halen, als jouw getallen kloppen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strikt genomen is je antwoord trouwens fout, want alhoewel er bedoeld zal worden hoe lang 't duurt voordat je bij een bepaalde planeet/ster bent aangekomen, wordt dat niet gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK het juiste antwoord is dat 13,7 miljard lichtjaar door de beperkte snelheid van 30 km per seconde in relatie met de uitdijing van de ruimte dat wat NU op 13,7 miljard lichtjaar staat van de Aarde NOOIT gehaald zal worden. Een parsec is 3,26 lichtjaar afstand, dit is 1 boogseconde verschil wanneer door parallax een ster in een half jaar (middellijn Aarde - Zon in een half jaar) ten opzicht van de 300 miljoen kilometer 1 boogseconde lijkt te verplaatsen. Een megaparsec is 3,26 miljoen lichtjaar en het is door meerdere teams vastgesteld dat deze grote afstand nu per seconde ongeveer 80 kilometer groter wordt (uitdijing van de ruimte zelf). Simpel gerekend is dat maal 10, 800 km per seconde per 32,6 miljoen lichtjaar, maal 100 is dus 8000 kilometer per seconde over een afstand van 326 miljoen lichtjaar, maal 10 is dat dus 80.000 kilometer per seconde over een afstand van 3 miljard 260.000 lichtjaar, maal 3 is dus 240.000 kilometer per seconde over 9 miljard 780.000 lichtjaar..............je begrijpt dat de versnelde uitdijing maakt dat wat wij in de verte van het heelal kunnen zien via telescopen steeds kleiner zal worden......en dat in relatie met de vraag over een Aards ruimteschip wat een snelheid heeft van ongeveer 30 kilometer per seconde. Verder is de ontsnappingssnelheid om ons eigen sterrenstelsel uberhaupt te kunnen verlaten minimaal rond de 300 kilometer per seconde (je zal dus rondjes draaien met 30 kilometer per seconde en nooit je doel bereiken). Bronnen van mijn verhaal zijn gemakkelijk via Google vragen te zien.