Hoe hoog vliegt een space shuttle? En Hoe hard gaat hij?

Wij hebben in juli in Ierland de endavour over zien komen. We hadden al meteen vragen: Hoe hoog zit hij en hoe snel vliegt hij? Wij zagen ook 2 "lampjes" onder elkaar, Wat veroorzaakt dat de shuttle licht geeft???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk dat je dat gezien hebt. Ik ben een beetje jaloers... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook erg leuk om een keer te zien!!

Het beste antwoord

in baan rond de aarde vliegt de space shuttle ongeveer 300 a 600km hoogte met snelheid van ongeveer 28000km/h
de lichtjes worden veroorzaakt door reflectie zonlicht
op dat ogenblik was de grote brandstoftank afgeworpen en nog in de buurt van de shuttle, vandaar de 2 lichtpunten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ik dit weet vind ik het nog leuker dat ik hem gezien heb.Dankje

Andere antwoorden (1)

Volgens de eerste Bron vliegt de Space Shuttle op een hoogte van 200 tot 385 mijl, dat is 322 tot 620 km.

De tweede Bron geeft een hoogte van 190 tot 960 km, maar dan hebben we het over elliptische banen.

De snelheid is ongeveer 28000 km/u - zie tweede en derde Bron.

Wil je wat rekenwerk zien, lees dan de vierde Bron.