Hoe heet het verschijnsel van een rood verdwijnent lichtje in de hemel?

Ik zat met mijn moeder op het balkon en wij zagen naar ons idee een grote rode ster. Totdat hij ineens langzaam in beweging kwam(dit zag je alleen als je goed keek) en daarna werd hij ook kleiner. Je zou kunnen concluderen dat het van de aarde weg ging. Later was het lichtje ook weg. Een satelliet kan het niet zijn want die zijn wit en hij bewoog ook niet zo constant.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik weet heus hoe een vliegtuig er uit ziet en dat was het ook niet. Die bewegen trouwens ook constant. Deze leek eerst een poos stil te staan en daarna verdween het of ging het uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (7)

Een vliegtuig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk een vliegtuig. Die hebben inderdaad rode lampjes. Deze verdween of werd misschien kleiner door middel van bewolking die dikker werd of iets dergelijks! Of het was een UFO en lul ik maar wat! Maar ga maar voor optie 1! Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Optie 2 is wel leuker.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ET is terug!
Het kan ook een chinese wenslampion zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang we er hier nog geen verklaring voor hebben is het per definitie een Unidetified Flying Object, een UFO dus.
Zodra iemand een betere verklaring heeft is mijn antwoord hier te vervangen voor die betere verklaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk is het een lichtkogel van een seinpistool. Dit soort kogels zijn anders dan de lichtkogels die het leger gebruikt in geschut om voor verlichting te zorgen. Ze zijn bedoeld als signaal voor noodsituaties. Ze verlichten niet de hele omgeving maar zijn wel duidelijk te zien. Die dingen in stedelijke gebieden gebruiken is niet zo'n ramp maar op open water en afgelegen gebieden doen ze alarmbellen af gaan.
Zie onderstaande filmpje. Waarschijnlijk is dat het soort rode 'ster' die je gezien hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook gewoon een rode ster zijn geweest. Als je op 1 plek viseert terwijl je kijkt dan zie je die niet zo goed. Daarom moet je perifeer kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou mogelijk een satelliet kunnen zijn, deze kun je vanuit de aarde ook zien als je goed kijkt, en deze bewegen ook vrij langzaam. En de enige manier waarop ik het rood kan verklaren is dat het net donker was geworden en de satelliet de zon nog wel opving waar jij op jou punt van de aarde deze niet meer zag, deze hem zodoende rood kleurde.