Wat gaan de mensen doen tegen de komeet die in 2020 komt of was het een leugen?

Ik had een keer op discovery channel gekeken en toen zag ik dat ze het hadden over 2020 en een komeet die dan komt. Ze waren bezig met een plan maar ik weet niet zeker of ik het moet geloven dat er dan een komeet komt. Dan zou het toch op het nieuws zijn? Op internet kon ik niks vinden ik zou het fijn vinden als jullie mij konden helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Kimath
12 jaar geleden
Hoera, nog een doemscenario!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wereld is toch pas vergaan,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze pas over 2020 gaan nadenken als blijkt dat 21-10-2011 en 21-12-2012 de wereld toch niet vergaan is :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk k ook :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/99942_Apophis

Het beste antwoord

Discovery maakt, lijkt mij, niet zomaar documentaires over die dingen. Ik heb die documentaire namelijk ook gezien meen ik.
Die komeet zal inslaan als er niet ingegrepen wordt. Daarom gaan ze er een raket op afvuren, die de komeet een tikje geeft en daardoor om de aarde heen zal vliegen. Hij wordt uit zijn baan geschoten. Dit moet op een bepaald moment als hij in een goede baan ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen van wie die min komt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is niet van mij maar het antwoord is niet goed. Ten eerste is niet nauwkeurig genoeg te bepalen waar zo'n komeet over 10 jaar is en ten tweede hebben we niet de middelen om een serieuze baanverandering te veroorzaken en ten derde kunnen we niet voorspellen wat voor een effect die poging nu daadwerkelijk op de baan van een komeet zou hebben. We zouden net zo gemakkelijk die komeet op de Aarde af kunnen sturen wanneer we ingrijpen. We weten domweg te weinig van de omloopbanen van zulke objecten om op korte termijn iets zinnigs te doen. Het rekenwerk achter planeet, maan, asteroïde en komeet banen is gruwelijk veel werk en wordt in toenemende mate complexer naarmate je meer objecten toevoegt (2 objecten is al vervelend maar vanaf 3 heb je eigenlijk al een computer nodig voor een fatsoenlijk resultaat iets dat Joseph Louis Lagrange al in 1772 ontdekte; laat staan met de honderden objecten die we kennen of zelfs alleen maar de 8 echte planeten en de zon). Zelfs kleine invloeden kunnen op de lange termijn enorme verschillen in de baan maken. Veel van die invloeden kunnen we niet goed voorspellen en er zit ook een enorme onnauwkeurigheid in het bepalen van de baan van een komeet. Hoe langer we een komeet volgen, hoe nauwkeuriger de data maar er zijn genoeg objecten die we pas een paar jaar kennen en vele honderden jaren doen over een enkel volledig traject. Discovery wil aan de ene kant een interessante documentaire uitzenden maar wanneer ze vertellen "en wanneer dit zou gebeuren is er helemaal niks dat we kunnen doen" krijgen ze bepaald geen goede kijkcijfers. Ze zoeken dus naar wat evt. mogelijk zou kunnen zijn. Dus het meest optimistische scenario voor dergelijke worse-case situaties. Mensen willen uiteindelijk toch een goede afloop zien op TV.

Andere antwoorden (2)

Het was speculeren over een zeer kleinen kans.
Hier heb je een filmpje erover, helaas zonder ondertitels.
http://news.discovery.com/videos/space-doomsday-asteroid.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Het jaartal is trouwens 2029 volgens het filmpje, je hebt dus iets meer tijd om een bunker te bouwen :-))

Toegevoegd na 12 minuten:
kleinen = kleine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Dergelijke kansen liggen rond de 1% als het hoog is. De ruimte is nogal groot en er is heel wat meer plek om er langs af te vliegen... Het is niettemin behoorlijk dichtbij op een astronomische schaal.

En als je dan toch wil weten wat 'we' er tegen gaan doen wanneer we als interstellaire biljard bal gaan dienen: exact dat wat we met z'n allen kunnen doen... Helemaal niks...
In het meest optimistische geval zouden we nog zo'n 30 jaar nodig hebben om een kansje te hebben om zo iets te stoppen.