De shuttles die bemanning en onderdelen vervoeren naar het ruimtestation nemen grote zuurstoftanks mee die aangesloten kunnen worden op het ruimtestation zelf. Ik weet niet of ze misschien ook een klein kunstmatig ecosysteem gebouwd hebben in het ruimtestation

Toegevoegd na 13 minuten:
Na de reactie van itsme heb ik het maar even voor mezelf uitgezocht, en hij bleek gelijk te hebben. Er is een soort van recycling methode in het station, zie:
http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2000/ast13nov_1/

Ciao!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met zonneenergie kan je van CO2 weer zuurstof en koolstof maken. Zonne-energie genoeg in het ISS, en CO2 wordt uitgeademd door de bemanning.
Als je dat continu doet, heb je helemaal geen nieuwe zuurstof nodig omdat je de zuurstof laat recirculeren op die manier.
12 jaar geleden
ik weet het niet maar het staat 100% op deze site kijk het is zeker de moeite waart http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld211/article.php?id=16
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt voornamelijk uit afval water van het ruimtestation. Water uit de lucht, urine en wassen, kan gemakkelijk gebruikt worden om zuurstof mee te maken. Als je water voorraad laag is kan je dat vrij eenvoudig vanaf de Aarde aanvullen. Het is immers behoorlijk veilig spul om te vervoeren (dit in tegenstelling tot een tank met vloeibare zuurstof).

Door water de zuiveren kan je water recyclen en je kan eenvoudige elektrolyse gebruiken om er zuurstof uit te halen. Zonne energie genoeg.
Een groter probleem is het zuiveren van die lucht. De meeste mensen denken alleen maar aan CO2 maar er zijn ook andere stoffen die je uit de lucht moet halen (al is het maar omdat het anders wel heel erg gaat stinken aan boord) want je ademt meer uit dan alleen CO2 en je mond en neus zijn niet de enige plekken waar gas uit komt... De meest gebruikte methode zijn koolstof filters die dit filteren en opslaan.