Waarom heet de 'zon' eigenlijk 'zon'? En wie heeft die naam bedacht??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heet jij Britt? Waarom is een schelp een schelp en een stoel een stoel? Het is gewoon de taal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo gewoon is het niet. Veel namen zijn afkomstig uit het Latijn of Grieks.

Antwoorden (1)

De naam "Zon" is waarschijnlijk tenminste drieduizend jaar oud, want het kan helemaal terug gevolgd worden tot de taal van de Indo-Europeanen, die de voorouder is van veel talen van vandaag, zoals Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Grieks en Perzisch. Er is geen verborgen of andere betekenis voor de naam "Zon": het is gewoon de naam van dat grote heldere licht dat overdag aan de hemel staat.