wat is de top secret umbra

Ik las deze link http://www.nsa.gov/public_info/_files/ufo/comint_part_c.pdf
en daar staat onder steeds geschreven top secret umbra alleen dan door gekrast (op sommige pagina's is het minder goed doorgekrast ) is dat dan een top secret organisatie die niet meer zo top secret is :P
of staat het ergens ander voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Jarenlang zijn we door de overheid misleid in die zin dat ons werd achtergehouden dat er contact met buitenaardse zou zijn daarom moesten dit soort documenten beschermd blijven en behoorden daardoor tot de topgeheimen.

Nu sinds die rechtszaak is geweest moeten bepaalde gegevens vrij gegeven worden, en die ben jij net aan het bestuderen ;)

N.S.A. staat voor National Security Agency en is een Amerikaanse overheidsinstantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Top Secret

Het hoogste niveau van de indeling van materiaal op een nationaal niveau. Dergelijk materiaal zou leiden tot "buitengewoon ernstige schade" voor de nationale veiligheid, indien het publiek beschikbaar gesteld.

Toegevoegd na 1 minuut:
en de speciale Intelligence codewoord "umbra".

Toegevoegd na 2 minuten:
worden getoond aan de bovenkant en onderkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee maar op pagina 24 zie je dat ze 33 vloten met onbekende objecten zagen op de radar.