Wat is de gemiddelde maximale leeftijd van een ster?

Toegevoegd na 19 uur:
Ter toevoeging:
De gemiddelde leeftijd die een ster maximaal kan halen, dus hoe oud een ster gemiddeld wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je weten hoe oud een ster gemiddeld kan worden? Of wil je weten hoe oud een ster maximaal kan worden? Mijn hersenen springen op tilt als ik de term 'gemiddelde maximale leeftijd' probeer te begrijpen... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me "de gemiddelde leeftijd die _een_ ster maximaal kan halen", dus hoe oud een ster gemiddeld wordt.
hoiii
een jaar geleden
help hoe oud is de poolster?????

Het beste antwoord

tussen 1.1 miljoen jaar en 18 miljard jaar oud dat ligt aan hoe zwaar een ster is.

Toegevoegd na 2 minuten:
met een massa van 0.8 (in mzon) en de helderheid 0.5 (in lzon) kan een ster een levensduur hebben van 18 miljard jaar. Info zie de bron.

Toegevoegd na 10 minuten:
Heelal=14 miljardjaar. Dus alle ooit gevormde sterren lichter dan 0.8x Zon leven nog!!

Toegevoegd na 12 minuten:
Lichtste = 0.1 Mzon, maximum leeftijd = 60 miljard jaardus alle lichte sterren (met massa < 0.8 Mzon) leven nog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je vindt er geen een die ouder is dan 13,7 miljard jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe komt u aan die wijsheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen min-duimpje van mij bij, voor de goede orde. Als uw eventuele antwoord op mijn reactie bevredigend is, dan kunt u alsnog een +-duimpje verwachten!
We weten alleen hoe oud het heelal is, ca. 6000 jaar. Je kunt er wel je fantasie op los laten en in miljarden jaren gaan rekenen. Maar uiteindelijk kan een mens geen uur vooruit kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou het erop dat de gemiddelde maximale leeftijd van een ster 23,97 miljard jaar is...