Wat zou je bij een "event horizon" van een zwart gat zien?

Als de afstand van een zwart gat benadert waar het licht niet meer kan ontsnappen, zie je dan het beeld van alle objecten die door het zwarte gat zijn opgeslokt als een soort foto?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Vlak voordat je het zwarte gat inschiet ga je door een ring van licht (alle licht dat gevangen is door de zwaartekracht van het gat), dan zie je helemaal niets meer om je heen tot je weer door een ring van licht schiet (waardoor je weet dat je uit het gat bent gekomen, eerder kun je dat niet weten) en dan zie je de sterren weer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Jij ziet altijd het licht op de normale manier. Als je richting het zwarte gat nadert, verschuift voor jou de "gebeurtenishorizon" (ik prefereer de Nederlandse term). Als je eenmaal het zwarte gat in gevallen bent, kom je er niet meer uit. Het is daar waarschijnlijk heel heet, vanwege de hoge dichtheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha uit een zwart gat komen grapjas, een zwart gat is een object in de ruimte dat zo groot is dat de zwaartekracht groter is dan de ontsnappingssnelheid van het licht (ja licht heeft massa) het object weerkaatst dus geen licht dus je ziet het niet, als je in de buurt komt wordt je aangetrokken met een bijna oneindige versnelling tot je zelf tot de massa bent gaan horen. Uiteindelijk zullen alle objecten elkaar hebben aangetrokken totdat de energie van het object zo groot wordt dat het waarschijnlijk een oerknal veroorzaakt, zou dat een herhaling zijn?