kan iemand mij de exacte datums geven van de vorige super manen?

Dat in het verband met de komende supermaan van morgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

in de link een plaatje van het verschil van de versie op 22 dec 1999 en er staat bij dat het met het blote oog nauwelijks zichtbaar is

ik zoek of ik er nog meer kan vinden

Toegevoegd na 2 minuten:
zie link daar staan ze voor 2008 (maar die zullen niet allemaal zo extreem zijn met een link om het te laten uitrekenen

Toegevoegd na 1 uur:
zie extra link
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! de rede dat ik deze info wil hebben is dat ik super manen wil linken aan grote rampen in de geschiedenis en bekijken of hier een verband in is. Ik verwacht van niet maar je weet maar nooit! Ik heb dus alleen de extreemste nodig. Ik weet toevallig dat er ook eentje was in 2005
amigo
13 jaar geleden
die van 2005 had ik ook gevonden (heb je daar een link van? ) maar ik vond dat zo'n vaag verhaal (wel over rampen trouwens, zal hem weer zoeken) omdat er ergens stond dat dit de eerste in 18 jaar of zo was en daarna noemden ze 2005.....)
amigo
13 jaar geleden
zie nog deze kreten: In tegenstelling tot veel verslagen die op het internet circuleren hebben perigeum manen geen natuurrampen veroorzaakt. De ‘supermaan’ van maart 1983 en de bijna supermaan van december 2008 gingen voorbij zonder enige gevolgen. Zo zou de zwaartekracht van de maan wereldwijd voor tsunami’s zorgen en zelfs aardbevingen kunnen veroorzaken. Sterrenkundigen verwijzen deze verhalen echter naar het rijk der fabelen, een supermaan iets niet uitzonderlijk, in 2005 en 1992 waren ze ook al, zonder dat grote rampen zich voltrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eoosterhof: dan zou ik maar gelijk stoppen, want dat verband is er NIET.