waarom drijen alle planeten rond behalf de zon

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
De zon is geen planeet.

Het beste antwoord

De zon draait ook, net als de planeten. De zon draait om de eigen as en om het middelpunt van het melkwegstelsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De zon draait om haar eigen as en de planeten drijven niet, maar volgen een vaste baan om de zon.
Veel info is te vinden op: http://www.sterrenkids.nl/page.php?4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon draait ook weer, namelijk om de kern van ons melkwegstelsel. Net als andere andere zonnestelsel met planeten en zonnen ook om die kern draaien. En van sterrenstelsels zijn er ook weer heel veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle (natuurlijke) objecten in ons Zonnestelsel draaien rond de Zon.
-Planeten en dwergplaneten draaien rond de Zon (sommigen op een bizarre manier (Mercurius in de vorm van een rozet , Pluto en Eris in zeer afwijkende banen)
-Manen draaien rond de planeet , maar draaien ook rond de Zon , omdat die planeten zelf rond de Zon draaien.
-Kometen komen uit verdere gebieden uit het Zonnestelsel , maar ook maken zij een wenteling rond de Zon ,maar heel excentrisch.
De objecten in de asteroïdengordel tussen Mars en Jupiter , draaien rond de Zon.
Zelfs meteorietsteentjes die op de Aarde terechtkomen draaien rond de Zon. Die komen soms op Aarde omdat hun baan die van de Aarde kruist.
De Zon draait ook om zichzelf.
Er zijn uitzonderingen mogelijk : maar die komen van buiten ons Zonnestelsel. Zo zal er ooit (500 miljoen jaar) een klein zwerfsterretje (Gliese 710) in ons Zonnestelsel opduiken die niet rond de Zon zou draaien.Maar die zit momenteel nog op 80 lichtjaren van ons.