sneller dan het licht

ik speel de game Mass Effect (hele mooie game overigens) en daarin kan je schip (SSV Normandy) sneller dan het licht, nou vraag ik mij af of dit wel mogelijk is, want als we hier op aarde met een auto optrekken voelen we g-krachten, dus zou je als je van 0km/u naar teveel km/u geplet worden(verbeter maar als ik fout heb),

heb je dus als je in de ruimte van 0km/u in 2 seconden (of wat dan ook) naar 300000km/u ook last van g-krachten, worden we dan ook geplet of vliegen we naar achter tegen de muur ????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het probleem met de lichtsnelheid is dat wanneer je die snelheid benaderd, de tijd praktisch stil staat. Je gaat dus nergens meer heen dan. Volgens enkele theorieen zou je zelfs terug in de tijd gaan, mocht het je lukken sneller te gaan dan licht. Maar gezien snelheid voort komt uit afstand en tijd, levert dat praktische problemen op. Je moet, wil je 99% van de lichtsnelheid halen, een haast oneindige afstand afleggen omdat een seconde haast oneindig is.

G-krachten zijn dus niet het grootste probleem, om je vraag te beantwoorden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de huidige theorieën is het onmogelijk om je sneller dan het licht voort te bewegen. Ga er dus maar van uit dat dit beperkt blijft tot je spelletje. ;-)