wat heb ik gezien in de ruimte?

ik was s'nacht naar de lucht aan het kijken en zag het volgende, 2 zeer felle "sterren" zag ik bewegen. ze bewogen niet in een rechte lijn en op een gegeven moment bewogen ze achter elkaar aan, na 30 sec verdwenen ze beide.
ik heb zelf totaal niks met het geloven in UFO's maar toen ik dit zag stond ik wel ff raar te kijken. vrienden van me waren erbij en hebben dit ook gezien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In 1994 in de nacht van 4 juli, zat ik met mijn moeder in de tuin. We zagen iets aan komen vliegen licht roestbruin van kleur. Van pak hem beet 300km p/u stopte het naar 0 km p/u maakte een zwiep naar links, stopte, zwiep naar rechts en vervolgde zijn weg. Dit alles gebeurde terwijl we nog niet eens konden uitkramen ''zie je het ook???'' Ik ben zeer nuchter en wetenschappelijk aangelegd maar nog steeds geen verklaring gevonden voor dit onnatuurlijke fenomeen. Mijn moeder en ik houden het dus op een UFO ervaring (wat niet per definitie inhoudt dat het aliens zijn.) Ik denk dat verklaren ook in jouw kwestie weinig zin heeft want we weten nog té weinig en mensen wijzen snel een té makkelijke reden aan maar ze waren er niet bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Satelieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn vliegtuigen.
Sattelieten kunnen ook, maar die blijven meer in een rechte lijn bewegen.
(Of een combinatie.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mogelijk dat je door het raam keek en dat reflectie van twee koplampen van een auto verderop zorgden voor reflectie op dat raam. Dit voldoet gezien de tijdsspanne en beweging ten opzichte van elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tijdje gelden iets vergelijkbaars gezien. Op die dag kon je het ISS-spacestation zien met de space shuttle daar achteraan om te koppelen.

Doordat het licht van de zon weerkaatste kon je ze zien. Het waren net 2 vallende sterren die ongeveer 2 minuten zichtbaar waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast3454;

Zolang deze Vliegende Objecten Ongeïdentificeerd zijn blijven het gewoon UFO's. Alles wat vliegt, wordt waargenomen en niet met zekerheid in een andere categorie kan worden onderverdeeld is namelijk per definitie een UFO. En dat hoeft dus niet meteen een ruimtevaartuig vol groene mannetjes te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien klopt mijn verhaal niet voor jouw situatie, maar jammer dat je geen camera bij de hand had.
Dan worden de verhalen en verklaringen veel interessanter.

Zelf heb ik ooit iets gezien met meerdere kleuren. In het begin leek het stil te hangen en het bewoog na een tijdje toch. Het was toch een gewoon vliegtuig. Ik kan het niet verklaren, maar afhankelijk van de vlieghoogte en de positie van waaruit je het object bekijkt kan het de indruk wekken dat de snelheid anders is dan de werkelijke is.
Het kan ook zijn dat het twee vliegtuigen waren die op verschillende hoogte vlogen. De hoogste moet een grotere afstand afleggen. Dan zijn er nog de wolken(flarden) die tijdelijk het zicht er op ontnemen waardoor het kan lijken alsof er geen rechte lijn is.
In de bergen bijvoorbeeld zijn de sterren heel anders te zien. Lichtvervuiling doet heel veel. Het kan zelfs een laser geweest zijn die vanuit de grond de hemel bescheen.
Mijn object heb ik nog vaker gezien, toen ik er meer op ging letten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens naar onderstaande link en zoek op welke satellieten over je hoofd vlogen op dat tijdstip op die bepaalde plek.
AWM